НачалоАктуалноМанолова с призив към колегите си в Брюксел: Убедете евродепутатите си да гласуват срещу двойните стандарти при храните

Манолова с призив към колегите си в Брюксел: Убедете евродепутатите си да гласуват срещу двойните стандарти при храните

  • 15:02
  • 0
  • 647

„Механизмите за участие на гражданите при вземане на решения и на национално равнище, и на равнище ЕС не работят ефективно. Каналите за комуникация между гражданите и институциите са обрасли в тежка бюрокрация и единственият начин гласът на хората да бъде чут, е като оказват натиск, предприемат драстични мерки и получат подкрепа от институции като омбудсмана.“ Това заяви днес националният обществен защитник Мая Манолова в Брюксел, по време на годишната конференция на Европейската мрежа на омбудсманите. Манолова предупреди, че ако институциите продължат да пренебрегват гласа на гражданите, броят на евроскептиците ще нараства, а това не трябва да се допуска. 

Тя се обърна към колегите си омбудсмани от ЕС с послание да подкрепят забраната с двойните стандарти при храните в ЕС, която ще бъде гласувана на 16 април в Европейския парламент.
„Начинът това да стане е като обърнем специално внимание на евродепутатите от своите държави за важността на решението, което предстои да вземат и което категорично трябва да бъде в интерес на всички европейски граждани“, заяви Манолова на форума.

Тя подчерта, че битката не е между Западна и Източна Европа, независимо че темата за по-лошото качество на храните от един и същи бранд бе повдигната от Вишеградската четворка, а в България от институцията на Омбудсмана.

„Това е битка на всички европейски граждани срещу обидната практика на икономически силните мултинационални компании да третират хората различно, като им продават по-лошо качество храни“, заяви Манолова.

По думите ѝ, темата е показателна колко дълго време и усилия са необходими на администрацията в Брюксел да чуе гласа на гражданите и доказва, че механизмите за тяхното участие при вземане на решения са неефективни.

„Проведохме редица проучвания, изградихме национална коалиция, изпратихме редица писма и декларации до европейския омбудсман, европейски комисари и председателя на Комисията Жан-Клод Юнкер с искане за законодателни промени. Отправихме петиция до Европейския парламент, която защитих в Комисията по петициите в началото на тази година и която бе единодушно подкрепена. Организирах форум на високо равнище в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС, на който еврокомисарят по потребителите Вера Юрова представи „Новия търговски механизъм за потребителите“, който забранява двойните стандарти при храните в ЕС. И след всички тези усилия какво мислите, че се е случило. Към днешна дата проблемът все още не е решен”, отбеляза Мая Манолова. И допълни, че все пак има светлина в тунела, тъй като преговарящите от ЕС миналата седмица постигнаха споразумение по този въпрос - практиката на предлагане на храни с двойно качество ще се смята за заблуждаваща търговска практика.

„Сега остава и евродепутатите ни да гласуват срещу измамите с храни“, подчерта Манолова.

„Същият проблем, с формално действащите канали за комуникация между гражданите и институциите се наблюдава и на национално ниво“, акцентира омбудсманът и даде пример с битката на майки на деца с увреждания у нас, на които им бяха необходими седем години активни действия, седем национални протеста и половин година, в която живяха в палатки пред парламента с децата си, за да привлекат вниманието на институциите.

„Заедно с тях Омбудсманът изработи Закона за личната помощ и Закона за хората с увреждания, това ни отне шест месеца - да ги изработим и да се преборим да бъдат приети от парламента“, завърши Мая Манолова.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.