НачалоАктуалноПолитологът Стойчо Стойчев: Вероятността да няма балотаж е голяма, в София ще гласуват 410 000, от които 200 000 гласа ще спечели Фандъкова

Политологът Стойчо Стойчев: Вероятността да няма балотаж е голяма, в София ще гласуват 410 000, от които 200 000 гласа ще спечели Фандъкова

  • 17:43
  • 0
  • 1029

Изборът на Иван Гешев, по отношение на Демократична България, измести разговора от кампанията към съдебната реформа. Това заяви в предаването "Лице в лице" политологът Стойчо Стойчев. "Демократична България е фокусирана само върху тази тема - до каква степен обаче това ще изиграе позитивен или негативен ефект е друг въпрос. Има тънък момент, в който протестът от справедлив гняв стига до инат, който хората не одобряват", каза Стойчев и добави, че българите харесват политици, които градят мостове, а не ги разрушават.

"Срещу всяка радикална част, излиза друга радикална част. Радикалното говорене е от Атака и крайнолуевите формации. Не са толкова много хората, които импонират на подобно поведение", каза Стойчев.

На въпрос кои са рисковете в кампанията, Стойчев посочи, че това е било изместването на фокуса от смисъла на изборите. "Да се представи битката за София, за битка на национално ниво, за свалянето на Бойко Борисов, подменя важния въпрос за 1,7 млрд. лв. бюджет и 2 млн. души население. Тези пари и население не могат да са заложници на политически битки и дори за избор на главен прокурор", категоричен е политологът. Той посочи и опасността при гласуването да се преценява кой ще управлява с неясно мнозинство. "Мислете за това кой за дълго време ще стои в политиката. Има хора които наричат партиите си проекти, като еднодневки, които се създават за три-четири години, влизат за да си направят далаверите и след това всички кучета ги яли", препоръча Стойчев и определи изборът на кмет като избор на етажна собственост и неговия домоуправител. "Кметът трябва да решава битови проблеми", добави политологът.

Не е допусната суриозна грешка в кампанията, има дори нормализация на изборния процес, каза Стойчев. "Най-възможният сценарий, когато се гласува в София например 410 000 души, ако Йорданка Фандъкова получава 200 000 гласа, вероятността е да няма балотаж. От социологическите проучвания обаче излиза, че има сигурен балотаж. Това предполагам, че се прави, за да се създаде представа, че балотажът е неизбежен. През последните години най-много гласуващи за 430 000 души, а социологическите предвиждания, че ще излязат 700 000 души е малко вероятна", каза Стойчев.

"Много малко вероятно е всички останали да губят, а Мая Манолова много да спечели гласове, всички прогнози на социолозите са при изключително висока избирателна активност", добави политологът. "Георги Кадиев, който беше много силен кандидат и беше издигнат преди време от БСП обра периферен вот, но спечели 100 000 гласа, няма как Мая Манолова да спечели 190 000 гласа, това ще означава, че за Джамбазки, Игнатов и Бонев никой няма да гласува", изчисли Стойчев.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.