Новата индустриална зона, за която Варна обединява своите усилия със съседната община Аксаково, е обезпечена с всички основни транспортно-комуникационни връзки.
Добрата локация е предпоставка за сериозен инвестиционен интерес – през терена от над 8000 дка минават автомагистрала „Хемус” и старият път за София, в близост са летището, пристанищата, жп връзки, заводите в Девня. Това коментира по повод предимствата на предвижданата нова зона главният архитект на Аксаково Стоян Петков. Той изрази увереност, че проектът ще бъде реализиран в максимално кратки срокове, след като днес на среща с Иван Портних премиерът Бойко Борисов подчерта, че държавата ще окаже пълно съдействие за логистичното развитие на новата зона.
„Всички процедури са задвижени. Експертният съвет по устройство на територията в Аксаково вече съгласува включването на зоната в Общия устройствен план на общината и в момента документацията се разглежда в Министерството на околната среда и водите”, посочи главният архитект на Аксаково. По думите му планираното изграждане на рампата за качване на АМ „Хемус” – след пробива на бул. „Сливница”, разширяването на бул. „Цар Освободител”, новото кръстовище, тип „детелина” край Игнатиево също ще допринесат за подобряване на средата за бизнес. „Приоритетното развитие на индустриалните зони „Острова” и зона „Варна”, която обхваща общините Аксаково, Белослав и Девня, както и на Западна промишлена зона, дава допълнителни възможности за привличане на инвестиции”, смята още арх. Петков. Той е член на варненската колегия на Камарата на архитектите, най-младият главен архитект на община в страната, а на предстоящите местни избори – кандидат за общински съветник в листата на ГЕРБ за Варна.
Коментирайки акценти в управленската програма на Иван Портних за следващите четири години, той открои изработването на Програма за озеленяване и залесяване в обхвата на целия град. „Целта е да се обследват и развият съществуващите зелени зони във всички райони на града, както и да се обособят нови, съгласно предвижданията на Общия устройствен план на Варна”, обясни арх. Петков.
По думите му амбициозната цел да се развива зелената система намира своето отражение и в усилията да се поддържа и обновява емблематичната Морска градина, както и да се инвестира в прекрасна нова паркова среда - в район „Аспарухово”. „Аспаруховият парк безспорно има потенциал да се превърне във втората Морска градина на Варна, с отлични условия за отдих и спорт, за детски игри. За мен лично това е проект с ясна дългосрочна перспектива за още едно зелено съкровище, което да стане част от визитната картичка на морската столица”, сподели арх. Петков. Според него зелената програма, която е сред приоритетите на Иван Портних - досегашен кмет и кандидат на ГЕРБ за нов мандат, трябва да обхване междублоковите и вътрешнокварталните пространства във всички райони на Варна.
Младият архитект оцени високо и усилията да се насърчават хората в жилищните сгради сами да подобряват заобикалящата ги среда. „Общинската финансова подкрепа за реализирането на малки проекти за облагородяване на площите около блоковете е чудесен стимул за създаването на добре поддържани градинки в жилищните комплекси”, убеден е арх. Стоян Петков.
„След ремонта на главните булеварди започна работа по малките улички и междублоковите пространства. Обновяването на IV микрорайон във „Владислав Варненчик” е подходът, който предстои да се приложи и в други квартали на Варна – цялостна промяна, а не на парче. Работи се и за изграждането на паркинги. Важна стъпка напред е и проектът, който ще даде решение на дългогодишните проблеми, свързани с липсата на канализация в превърналите се в квартали селищни образования като „Изгрев”, „Пчелина”, „Св. Никола”, „Траката”, „Ваялар”, „Сотира”, „Бриз”, „Манастирски рид”, „Кочмар”, „Сълзица”, „Ален мак”, заяви още арх. Петков, кандидат за общински съветник от листата на ГЕРБ, която е с номер 43 в бюлетината.