Сметната палата напомня, че остават само 2 дни за подаването на задължителната информация за Единния регистър по Изборния кодекс (ЕРИК).
Участниците в изборите за общински съветници и кметове - партии, коалиции (коалиции от партии и местни коалиции) и инициативни комитети, са длъжни да подават по време на предизборната кампания всяка новопостъпила информация в срок
до 7 дни от възникването й за включване в ЕРИК (чл. 171, ал. 2 от Изборния кодекс).
ЕРИК ще бъде затворен за подаване на информацията в края на деня (24 ч ) на 26 октомври 2019 г.
За ЕРИК задължително се подава информацията за:
- дарителите, вида, целта, размера или стойността на направените дарения;
- юридическите лица и едноличните търговци, ЕИК, вида, целта, размера или стойността на направените дарения;
- кандидатите и членовете на инициативните комитети, които са предоставили средства, и размера на средствата;
- декларациите за произхода на дарените средства, когато общият размер на дарението от едно физическо или юридическо лице или едноличен търговец надхвърли една минимална работна заплата;
- декларациите за произхода на средствата, предоставени от кандидат или член на инициативен комитет, когато размерът на средствата надхвърли една минимална работна заплата;
-наименованията на социологическите и рекламните агенции, както и на агенциите за осъществяване на връзки с обществеността, с които участникът работи.
За неподаването на задължителната информация за включване в ЕРИК, на лицето, което представлява партията или инициативния комитет, или на лицата, които представляват коалицията, се налага глоба от 3000 до 10 000 лв.
Ето и общените данни за извършени дарения и подадени декларации (към 14.00 ч на 24.10.2019 г. ):
Общ брой на направените дарения: 1282
Общ брой на направени парични дарения: 1250
Общ размер на направените парични дарения: 1 192 598,65
лв.
Общ брой на направени непарични дарения: 32
Обща стойност на направените непарични дарения: 25 676,66 лв.
Общ брой на декларациите за произхода на средствата на кандидатите и
на членовете на инициативните комитети: 1169
Подадени от участниците социологически и рекламни агенции, и
агенции за осъшествяване на връзки с обществеността: 1413
*Една социологическа, рекламна и PR агенция може да обслужва повече от 1 участник