НачалоАктуално“Тренд”: За българите най-важно е главният прокурор да не е корумпиран

“Тренд”: За българите най-важно е главният прокурор да не е корумпиран

  • 16:50
  • 0
  • 1216

С приближаването на местните избори желанието за участие във вота се увеличава. Над половината от тези, които имат намерение да гласуват вече твърдо за избрали за кого ще дадат своя вот. За българите най-важно е новият главен прокурор да не е корумпиран и да е честен, сочи изследване на "Тренд".

Оптимизмът продължава да преобладава в по-голямата част от българските граждани (50%), докато песимистите остават с по-малък дял (39%). Традиционно най-младите остават най-оптимистично настроени, докато при най-възрастните песимистичните нагласи доминират.

В навечерието на местните избори, 42% от всички български граждани декларират, че със сигурност ще гласуват, докато малко под една четвърт (24%) заявяват, че по-скоро ще упражнят правото си на глас. Предизборната кампания дава своя резултат, като сравнението между същия въпрос през септември и този през октомври регистрира малко по-силна мобилизация. В разбивката по партийни симпатии, ясно личи силната мобилизация на привържениците на ГЕРБ, БСП и ДПС.

 

Над половината (55%) от тези, които със сигурност ще гласуват или по-скоро ще гласуват, твърдо са решили за коя партия / коалиция ще гласуват, докато малко над една четвърт (26%) все още не са решили. Тук отново наблюдаваме същата зависимост в сравнението между проучването ни през септември и това през октомври. Регистрираме увеличение на решилите през октомври и спад в колебаещите се.

Ден преди избора за нов главен прокурор тествахме основните институции в сектора. С най-висока положителна оценка за работата си се ползва министерството на вътрешните работи, като МВР е единствената от тестваните институции, където положителната оценка надвишава, макар и минимално, отрицателната. Съдът е институцията с най-голямо натрупване на отрицателни оценки, а за работата на Висшия съдебен съвет най-голям дял нямат мнение.

Над три четвърти (76%) са тези, които са чули/ разбрали, че в края на този месец ще бъде избран нов главен прокурор, докато 18% не са.

На въпрос за качествата, които е важно да притежава новият главен прокурор, силно доминират моралните – да не е корумпиран, неподкупен (20 процентни пункта), да е честен и коректен (19 процентни пункта), да е независим и да не се поддава на влияния (9 процентни пункта), докато управленските способности и опита отстъпват само с 9 процентни пункта. Най-голям дял от запитаните обаче не могат да преценят, което говори по-скоро за дистанция от темата.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.