Северният пътен възел не е мит - проектирането му започва. Големият инфраструктурен обект е планиран за района под крепостта Трапезица във Велико Търново. Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви процедура за изпълнител за изготвяне на проект, а също за разработване на подробен устройствен план на района, парцеларен план и изменения на регулацията на уличната мрежа.
Пътният възел ще облекчи чувствително както градския, така и транзитния трафик. Съоръжението ще бъде изградено в близост до жп гара „Трапезица“ и долната станция на туристическия фуникуляр. Пътният възел ще свърже директно главния път Русе – Велико Търново – Свиленград с републиканското шосе Велико Търново – Арбанаси – Горна Оряховица.
Създаването на големия инфраструктурния обект е инициирано от Даниел Панов във втория му мандат като кмет на Велико Търново и общината. Идеята си Панов представи както в регионалното министерство и АПИ, така и лично пред премиера Бойко Борисов.
„Между 4000 и 6000 автомобила дневно пътуват между Старата столица и железничарския град. Със северния пътен възел се дава възможност за директна връзка с центъра на Велико Търново и новите квартали, без да се преминава през Стария град“, коментира Даниел Панов, който е кандидат за трети управленски мандат, издигнат от ГЕРБ.
Северният пътен възел ще осигури и директен достъп на туристите към крепостите Царевец и Трапезица, без да има нужда автобусите и автомобилите им да влизат в централната и старата градска част. Оттам те много бързо ще достигат до буферния паркинг в подножието на Балдуниовата кула, който също ще бъде изграден през 2020 година по проекта за интегриран градски транспорт. С електрически автобус ще се пътува до историческите обекти и туристически забележителности.