НачалоКметски избориНово проучване: При балотаж Фандъкова печели с 55,8% срещу 44,2% за Манолова

Ново проучване: При балотаж Фандъкова печели с 55,8% срещу 44,2% за Манолова

Сигурен балотаж между Йорданка Фандъкова и Мая Манолова, който ще завърши с 55,8% към 44,2% действителни гласове в полза на Фандъкова, показват данните на социолога Юлий Павлов от представително социологическо прочуване на Центъра за анализи и маркетинг, който оглавява, между 12 и 21 октомври тази година.

Данните показват, че на първи тур Фандъкова води с 8.9% пред Мая Манолова, като резултатът между двете е 40.1% към 31.2%. Трети с 8.3% е Борислав Игнатов, следван от Ангел Джамбазки с 5.3%, Волен Сидеров с 2.9%, Борисов Бонев с 1.9%.

За балотажа проучването показва резултат за Фандъкова 47.1%, а за Манолова 37.3%, като дистанцията между двете е 10.2%. В процент от действителните гласове това е 55,8%:44,2%.

В гласуването за общински листи ГЕРБ води с 36.1%, а БСП е втора - с 26.3% вот. Социологът очаква до урните да отидат между 450 и 500 хиляди души, като отчете, че те ща са повече, в сравнение с 2015 г., когато са гласува 412 хил. души в София.

Според него кампанията е разпиляла първоначалната подкрепа за Манолова към други кандидати в хода на кампанията. Трета позицията според проучването е за Демократична България с 9.2%, следвана от ВМРО - с 6.3% и АТАКА с 2.9%.

Павлов не изключва в София съветници да вкарат и други по-малки партии. Той отчете, че за избор на общински съветник са необходими около 7 хил. гласа.

Благодарение на изборната кампания оценките за развитието на София към по-добро са се повишили с около 7% в сравнение с края на септември до 58.9%, а удовлетворените от управлението на Фандъкова са стигнали до 54.8%, като те са с 8% повече в сравнение с края на септември.

Според Юлий Павлов симпатизантите на ГЕРБ се чувстват застрашени, за това там е отбелязана по-висока мобилизация =- 90%, докато в подкрепата за Манолова 80% са избиратели на БСП, а вотът от други партии се е насочил към кандидатите им.

Данните са от национално представително проучване на центъра за анализи и маркетинг, проведено между 12 и 21 октомври. В него са анкетирани 1010 граждани на Столична община чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на респондентите. Проучването е финансирано със собствени средства на ЦАМ.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.