Сигурен балотаж между Йорданка Фандъкова и Мая Манолова, който ще завърши с 55,8% към 44,2% действителни гласове в полза на Фандъкова, показват данните на социолога Юлий Павлов от представително социологическо прочуване на Центъра за анализи и маркетинг, който оглавява, между 12 и 21 октомври тази година.
Данните показват, че на първи тур Фандъкова води с 8.9% пред Мая Манолова, като резултатът между двете е 40.1% към 31.2%. Трети с 8.3% е Борислав Игнатов, следван от Ангел Джамбазки с 5.3%, Волен Сидеров с 2.9%, Борисов Бонев с 1.9%.
За балотажа проучването показва резултат за Фандъкова 47.1%, а за Манолова 37.3%, като дистанцията между двете е 10.2%. В процент от действителните гласове това е 55,8%:44,2%.
В гласуването за общински листи ГЕРБ води с 36.1%, а БСП е втора - с 26.3% вот. Социологът очаква до урните да отидат между 450 и 500 хиляди души, като отчете, че те ща са повече, в сравнение с 2015 г., когато са гласува 412 хил. души в София.
Според него кампанията е разпиляла първоначалната подкрепа за Манолова към други кандидати в хода на кампанията. Трета позицията според проучването е за Демократична България с 9.2%, следвана от ВМРО - с 6.3% и АТАКА с 2.9%.
Павлов не изключва в София съветници да вкарат и други по-малки партии. Той отчете, че за избор на общински съветник са необходими около 7 хил. гласа.
Благодарение на изборната кампания оценките за развитието на София към по-добро са се повишили с около 7% в сравнение с края на септември до 58.9%, а удовлетворените от управлението на Фандъкова са стигнали до 54.8%, като те са с 8% повече в сравнение с края на септември.
Според Юлий Павлов симпатизантите на ГЕРБ се чувстват застрашени, за това там е отбелязана по-висока мобилизация =- 90%, докато в подкрепата за Манолова 80% са избиратели на БСП, а вотът от други партии се е насочил към кандидатите им.
Данните са от национално представително проучване на центъра за анализи и маркетинг, проведено между 12 и 21 октомври. В него са анкетирани 1010 граждани на Столична община чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на респондентите. Проучването е финансирано със собствени средства на ЦАМ.