Всички трябва да знаят какви са техните права и задължения, след като бъдат приети текстовете ще бъде регламентирано, че те се движат в най-дясната част на платното за движение, когато няма велоинфраструктура. Това ще бъде едно от изискванията за придвижване с е-тротинетки в София.
Иван Петков от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" обясни пред БНТ, че допълнително има изисквания за скоростни магистрали в градска среда да им бъде забранено, а за втори клас улици - само ако има велоалеи. Той потвърди, че движението с е-тротинетка ще бъде регулирано през ноемвр. Тогава се очаква да бъде избран новият Общински съвет.
"Очакваме през ноември окончателният текст, с който ще се регулира движението на електрическите тротинетки, да влезе за обсъждане в Народното събрание", коментира още Петков.
Междувременно хората със зрителни проблеми се надяват движението да бъде по-безопасно. От Съюза на слепите обясняват, че голям проблем представлява изоставянето на тротинетките по тротоарите.