НачалоКметски избориПърван Симеонов: Кампанията освен политическа е и градоустройствена

Първан Симеонов: Кампанията освен политическа е и градоустройствена

"При местните избори зависимите вотове имат повече влияние, защото се упражняват с по-малък масив от гласове."

Това каза за обзорното предаване „Това е България“ на Радио „Фокус“ изпълнителният директор на „Галъп интернешънъл“  Първан Симеонов във връзка с изследването на социологическата агенция, според което над 600 хиляди души признават, че биха гласували срещу стимул или по принуда.

"Числата показват, че съществуват пазар и бизнес за контролиран вот, защото този път има реална интрига в някои населени места", каза още той.

„Няма какво да се лъжем – за немалка част от хората това е следствие от бедността, в която са принудени да живеят. Изборите се явяват шанс за бърза заетост. Ако си застъпник, член на комисия – вземаш едни пари за един ден, после за още един ден. Това е единият фактор. Другият е, че вече не може толкова ясно да се разграничат: кое е принуда, кое е автоцензура. Събира ви работодателят и казва: „Ето, днес сме се събрали да се срещнем с кандидата Х и знаете, колко добре работим с него в последния мандат, хубаво е той да продължи да бъде кмет“. Тук и без особена подкана или принуда по-голямата част от хората ще разберат посланието достатъчно ясно. Тоест разликата между контролирания и неконтролирания вот намалява“, обясни политологът.

Първан Симеонов обърна внимание, че числото 600 хиляди важи само за хората, които са склонни да си признават. Любопитно е, че най-склонни към откровеност са младите хора, каза още той и уточни, че сред тях гетоизацията най-бързо си проправя път, което означава, че все повече от идващите на бял свят млади хора са с изглед за социално изключване.

"Свидетели сме на кампания, която, освен политическа, се опитва да бъде и градоустройствена", посочи още Симеонов.

Той допълни, че в сравнение с минали кампании, тази се откроява с повече съдържателност и позитивност, за разлика от европейските избори, които, по думите му, са били скандал след скандал. Той поясни, че телевизионните дебати и близките резултати, които социологическите агенции прогнозират, правят кандидатите особено енергични. Ще има по-голям интерес към изборите, както и балотажи в основни населени места и столицата, прогнозира Симеонов.

„Това, което може да се прогнозира със сигурност, е, че тези местни избори ще привлекат по-голямо внимание в сравнение с други, защото сега вече картината в страната е малко по-пъстра, в сравнение с 2015 г. Тогава имахме една основна политическа сила и всички други се въртяха около нея. Сега има категорично две основни политически сили, както и една сила в националистическото пространство, която наскоро успя да вкара двама евродепутати самостоятелно. Имаме доста енергия и в трите основни политически пространства – ляво, дясно, националистическо. Като добавим към това и видимите опити на етническото политическо пространство да се преструктурира – значи всички политически сектори имат голям залог в тези избори“, обясни политологът.

Във връзка с бъдещо разместване на политическите пластове в зависимост от резултатите от местния вот, Първан Симеонов добави, че няма нищо фатално някой да намали или увеличи властта си. Нормалната ротация във властта е белег за зрелостта на едно общество, а нашето общество е доказало, че има мъдростта мирно и тихо да размества пластовете, обобщи той.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.