НачалоКметски избориВижте кой е най-полезният за България евродепутат за последните пет години

Вижте кой е най-полезният за България евродепутат за последните пет години

В края на мандата на сегашния европарламент „Барометър България“ потърси оценка на респондентите си за работата на настоящите български евродепутати. На база резултатите може да се каже, че дейността едва на няколко от тях печели одобрението на обществеността, като по-голямата част от евродепутатите ни са останали незабелязани и дори непознати за българската публика.

Като най-активен и допринесъл най-много с дейността си анкетираните посочват на първо място Ангел Джамбазки с 21,7%. По този начин оценяват ефективната му позиция и своевременна реакция по темите, които пряко са засягали страната ни през изминалия 5-годишен период. След него, с 9,3% е Сергей Станишев, който събира одобрението на традиционните избиратели на БСП и на публиката с убеждения в лявото политическо пространство. Доста по-назад, с 3,9%, но все пак разпознат с дейността си е евродепутатът Андрей Ковачев, следван от Георги Пирински, Петър Курумбашев и Филиз Хюсменова съответно с 2,7%, 2% и 1,4%. Според 2% от анкетираните няма евродепутат, който да е допринесъл за българските интереси, а 51,9% отговарят, че не могат да преценят.

Изследването е проведено след гласуването на пакета „Мобилност“, като може да се отчете, че то е допринесло към ниската оценка за работата на тримата евродепутати, които по една или друга причина не защитиха интересите на българските превозвачи в Европа.

Оценката на анкетираните за работата на досегашните евродепутати оказва влияние и на отговора им дали и кой, според тях, заслужава да бъде преизбран за втори мандат, като класацията е горе-долу същата. Ангел Джамбазки събира 24,6% от положителните отговори, Сергей Станишев биха преизбрали 12,2%. На Андрей Ковачев биха се доверили отново 5,3% от респондентите.
3,8% от анкетираните не биха преизбрали никой от сегашните евродепутати, а 46,2% не могат да преценят.

Запитани в отворен въпрос за коя партия или коалиция биха гласували на предстоящите на 26 май избори за представители от България в Европейския парламент, 22,2% от респондентите посочват ГЕРБ; 21% отговарят БСП, за ВМРО казват, че ще гласуват 9,6%, а за ДПС 6,1%. За друга партия/коалиция биха гласували 4,1%, а 37% заявяват, че няма да гласуват в тези избори.
Такава е моментната картина с електоралните нагласи на българските избиратели, като трябва да се вземе предвид, че все още не е стартирала предизборната кампания на партиите и кандидатите. Например резултатът на ДПС е устойчив при всичко провеждани сондажи на „Барометър България“ до момента и както винаги трябва да се отбележи, че за тази партия превес взима партийния, а не мажоритарния вот. Тя има своята електорална тежест без значение кои точно кандидати ще излъчи в листите си. Същото донякъде може да се твърди и за първата политическа сила ГЕРБ, въпреки че тази партия избра известно в европейските среди лице за водач на листата си – еврокомисарят Мария Габриел. Към момента не се наблюдава повишаване на електоралната тежест на ГЕРБ с оглед на това, че към тях се присъединиха СДС и Обединените земеделци. Не е ясно как ще развие в кампанията резултатът за БСП с водач на листата популярното лице Елена Йончева, която е по-скоро гражданска, отколкото партийна кандидатура. При социалистите се има леко разединение по отношение на това, че припознаваният за партиен кандидат Сергей Станишев, който е и настоящ евродепутат, не бе сложен начело на партийната листа. При ВМРО най-ярко личи мажоритарният елемент в тези избори. Заявката на партията да сложи начело на листата си най-активният и деен български евродепутат Ангел Джамбазки води до подкрепа на избирателите именно за тази листа. Възможно е до деня на изборите да се наблюдава и повишение за листата на патриотите от ВМРО точно заради популярния им водач.

31,4% от анктетираните изявяват желание да гласуват с преференция, 15,2 процента няма да се възползват в тази възможност. Категорично в евровота няма да участват 18,2 процента от анкетираните, а 35,2% се колебаят дали да го направят.

Данните показват, че връщането на старите правила в изборния закон и запазването на прага при гласуването с преференция отговаря на искането на българските избиратели. Очевидно разразилите се полемики при прибързаното приемане на изборния кодекс с висок праг на преференция, последвалото вето на президента, отхвърлянето му и най-последните промени, внесени от управляващите, само е допринесло за повишаването на намерението на българите да се възползват от мажоритарния елемент при гласуването.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.