НачалоОбществоАнгелкова е оптимист за успешния зимен сезон у нас

Ангелкова е оптимист за успешния зимен сезон у нас

  • 18:04
  • 0
  • 1237

Изпратихме летен сезон с добри резултати въпреки негативните кампании в началото и сега предстои стартът на зимния, който да затвърди постигнатото. Много е важно да бъдем максимално подготвени с нови инициативи. Това заяви в Боровец Министърът на туризма Николина Ангелкова на традиционна среща за готовността на местната власт и бизнеса в навечерието на зима 2019/2020.

Министър Ангелкова акцентира, че 2019 г. е изпълнена с изключителни предизвикателства за сектора. Заради силната конкуренция надпреварата е за всеки турист, международните кризи донесоха допълнителни трудности. Независимо от всичко обаче данните на НСИ и БНБ показват позитивна тенденция и това се дължи на общата ни мобилизация в туристическата индустрия.

За периода януари–август 2019 г. приходите от международен туризъм у нас възлизат на над 2,8 млрд. евро, като спадът спрямо същия период на рекордната 2018 г. е 0,3% на фона на тежките картини, които някои противници на сектора чертаха. Само за август 2019 г. приходите от международен туризъм възлизат на 788 млн. евро, което е ръст от близо 1% спрямо същия месец на миналата година, посочи министърът и подчерта, че пред най-големи предизвикателства са били изправени националните ни курорти и организираният туризъм.

Много важно е в навечерието на новия зимен сезон, както и в подготовката за лято 2020, да осъществим след фалита на „Томас Кук“ пренасочване в договарянето на ключовите ни пазари. Към момента заявените полети на летище София, които са показателни и за очаквания поток туристи към Боровец, очертават запазване на нивата от миналия сезон и ръстове на някои пазари.

Туристите в Самоков също устойчиво бележат ръст. Реализираните нощувки в общината в места за настаняване през миналия зимен сезон са с ръст над 5%. От януари до август 2019 г. реализираните нощувки тук са общо над 550 хил. с 10 на сто увеличение и регионът се утвърждава все по-категорично като дестинация за четири сезона, стана ясно от думите на министъра.

Тя изтъкна и друго изключително важно постижение, което ще насърчи сектора – договора с германски здравноосигурителни каси, по силата на който граждани на Федералната република ще могат да ползват базата на нашия туризъм, включително и в частни места за настаняване, стига да отговарят на изискванията на българските и германските нормативни документи в сферата на балнео-, СПА и сродните видове туризъм. Министърът изказа признателност за ползотворното сътрудничество с Българския съюз по балнеология и СПА туризма. Тя обърна внимание върху потенциала от минерални води в региона около с. Белчин, който трябва да се развива устойчиво. На много места в България също имат богати ресурси и перспективи за растеж на този специализиран вид туризъм.

Министър Ангелкова благодари на премиера Борисов и на колегите си от кабинета за съдействието, което оказват на сектора, защото е свързан с много други индустрии. Вчера се е състояла работна среща на министър Теменужка Петкова с представители на туристическия бранш от курорта Боровец. Заедно с експерти от ЕСО и ЧЕЗ-Електроразпределение са обсъдени поставените от хотелиерите въпроси, свързани с възможностите за предоставяне на допълнителна енергийна мощност за нуждите на ски курорта и за подобряване условията за електроснабдяване. Предстоящата реконструкция от страна на ЕСО на подстанция Самоков ще гарантира качеството на електроснабдяването както на територията на Боровец, така и на цялата община Самоков. Министерството на туризма е готово да съдейства според компетенциите си.

Министър Ангелкова се спря на голямото значение на културно-историческия туризъм за страната и за Самоковския край. Общината и Софийска област са включени в трите вида тематични дестинации, които министерството разработи - културно-исторически, балнео- и СПА и винено-кулинарни. Чрез Белчин община Самоков е избрана и сред новите 5 ЕДЕН дестинации за здравен и балнеотуризъм, които ще бъдат рекламирани чрез специализирана мрежа у нас и в Европа.

Промените в Закона за туризма са свързани със статута на националните курорти, припомни министър Ангелкова. Много е важно, освен да се наричат така, те да имат и ясно разписани права и задължения. Местната власт е ключова в това отношение. Община Самоков е длъжна част от приходите, които отчита от националния курорт на нейна територия, да реинвестира обратно в него, коментира още тя.

Министърът призова също бизнесът и общините да участват в четвъртото издание на Годишните награди в туризма-2019, които ведомството организира и чийто срок за кандидатстване е до 20 октомври. Това е платформа, на която можете да популяризирате добрите си практики и да привличате нови туристи в региона. Наградените ще определи самият бизнес чрез онлайн гласуване, каза още тя.

Всички представители на контролните органи докладваха за готовността си да гарантират спокоен и сигурен зимен сезон. Представителите на АПИ, ДНСК, Гранична полиция, МВР и др. са провели необходимите дейности в очакване на зимата. От вътрешността на страната ще има и този сезон командировани полицаи.

Концесионерът на ски зона Боровец също обяви, че е напълно готов за старта на новия сезон. Всички туристи трябва да са спокойни за безопасността на съоръженията. Осигурена е нова техника, която позволява пистите да се обработва своевременно.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.