НачалоАктуалноЧешкият милиардер Петр Келнер купи bTV

Чешкият милиардер Петр Келнер купи bTV

  • 16:56
  • 0
  • 1028

Най-богатият чех Петр Келнер може да купи bTV Media Group, твърди Капитал. Три независими източника са потвърдили, че преговорите между него и собственика на bTV - американската компания CME, са на финален етап. Официалното обявяване на сделката се очаква днес или до дни.

PPF - фондът, контролиран от Петр Келнер, се очаква да придобие контрола върху цялата група CME, която освен bTV притежава едни от най-големите телевизии (като дял от рекламния пазар и аудитория) в още четири държави - Румъния, Чехия, Словакия и Словения.

Това е финалът на преговори, които продължаваха в различна форма през последната година. Освен Келнер към СМЕ на първоначалния етап проявяваше интерес и американската компания Discovery, известна с едноименните телевизионни канали. В началото на преговорите PPF участваше в консорциум с United Group - компания, която притежава телеком оператори, тв доставчици и канали на територията на бивша Югославия. United Group е един от двамата финалисти в сделката за БТК, която се случва едновременно с тази за CME. Според източници на "Капитал" първоначалната уговорка при съвместните преговори за телевизионната компания е била след покупката каналите в различните държави да се разпределят между партньорите, като bTV и тези в Чехия и Словакия останат за Келнер.

В крайна сметка в покупката на CME обаче официално сега участва само PPF. Вероятно компанията ще запази телевизиите на тези пазари, на които има и друг бизнес - България (Келнер придоби "Теленор - България"), Чехия и Словакия, а за другите - Румъния и Словения, ще търси след време купувачи. В "БТВ медиа груп" като миноритарен собственик участва с 6% и рекламният и медиен консултант Красимир Гергов. Пред "Капитал" той каза, че към момента няма какво да коментира, но не отрече сделката с PPF. Гергов допълни още, че не възнамерява да се разделя с миноритарния си дял в bTV и да го продава, пише Капитал.

Още преди месец участник в сделката коментира пред "24 часа", че тя ще бъде финализирана в средата на октомври. Още в началото на преговорите неофициално се знаеше, че милиардерът, който не успя да купи Нова телевизия, има интерес основно към 3 от 5-те телевизии в пакета - Чехия, Словакия, Словения. Каква форма на собственост купувачът ще предпочете за медиите в България и Румъния не е ясно. Възможно е сделката за bTV да върви успоредно с продажбата на БТК -този вариант все още е възможен, тъй като фондът PPF и "Юнайтед груп" играеха в началото заедно за телевизиите. "Юнайтед груп" е един от двамата финалисти в сделката за БТК.

Пред "24 часа" Красимир Гергов, който е миноритарен собственик с 6% в bTV Media Group потвърди своята позиция, обявена пред "Капитал", че не възнамерява да се разделя с миноритарния си дял в bTV. Той се въздържа да коментира развитието на сделката.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.