"Нашата цел беше просто да забавяме нещата и в крайна сметка частично успяхме. Целият въпрос вече оттук нататък е: как се стигна дотук. Защото никога не трябва да се забравя – възможностите в рамките на парламента да променяме по същество нещата са минимални. Пакетът, законодателството вече е приготвено, когато идва при нас. И когато в него започнаха да настават промени във вреда на България, от самото начало за всички нас беше ясно, че нямаме мнозинство. Нали обвиняваме всички, че това е протекционистко законодателство, че е свързано с Германия и Франция, това означава, че на по-ранно ниво е трябвало да се работи и смея да твърдя извън парламента, на най-високо политическо ниво, за да не се стига дотук. И в крайна сметка нашите усилия не бяха напразни, защото забавянето е факт, но следващият парламент просто ще подеме нещата и там мнозинството няма да е по-благосклонно настроено от сегашното" това каза евродепутатът Светослав Малинов по повод гласуването на пакет "Мобилност" пред радио Фокус.
"Въпросът е, че позициите ни са много лоши в следващия парламент като мнозинство. Аз съм сигурен, че мнозинството в защита на такова законодателство ще го има в следващия парламент, дори и в по-лош вариант. Такива са прогнозите, да не говорим, че френските депутати ще се увеличат, а тези на Макрон, от партията на Макрон пък за първи път ще влязат, а те ще са много голяма група. Така че по никакъв начин ние не сме били в състояние да предотвратим приемането му в рамките на парламента. Нека да го кажем сега малко по-ясно, за да може и самите превозвачи да предприемат вероятно по-конкретни и ефективни действия, свързани с влияние вече върху правителство. Защото в крайна сметка въпросът как се стигна дотук, в много голяма степен може да бъде зададен и така: как на най-високо равнище, на ниво Съвета, на ниво дори ако щете премиери се е стигнало дотам, че такова законодателство бавно и постепенно да пълзи и на нито едно ниво да не може да бъде спрямо или коригирано. Да се надяваме, че сега ще бъде, не е празна надежда, но е някак си демонстрация, че ние като държава не сме се справили на много по-ранен етап", добави Малинов.
"Превозвачите трябва да се опитат да влязат в по-активен диалог с правителството. Защото самият факт, че ние се борим с това законодателство в парламента и всички, макар и определени колеги да са на първа линия, всички подписваме всички възможни поправки, използваме всички възможни трикове, в някакъв смисъл миналата седмица в Страсбург, заради всичките си натрупани, наистина от наша страна, технически процедурни пречки, самият Таяни се принуди да спази правилата на парламента и го извади от дневния ред, всичко това показа до каква степен ние сме били принудени да използваме всички средства, обаче истината е, че на най-високо ниво подобен тип договорки и отпадания на определени неща стават. Искам само да напомня, че съвършено неочаквано, поне за мен, Съветът на председателите, това са лидерите на големите политически фамилии, просто го включиха в дневния ред преди две седмици. Не знам дали забелязахте, оттам започна драмата, опитът да го извадим – неуспешен и най-накрая сега това гласуване. Т.е. очевидно е, че там е била възможността. Аз винаги съм твърдял, че Българското председателство беше най-добрият начин ние да придвижим това законодателство в желаната посока. Ние бяхме уязвими като мнозинство и преди две години, трябваше да използваме председателство да омекотим нещата. Доколкото ми е известно, по време на председателството ние просто блокирахме. Изтекоха 6-те месеца, отиде в Австрия, австрийците ускориха по-най-лошият за нас начин нещата и сега въпреки общо взето подкрепата на Румъния, парламентът го гласува. Така че, това е погрешно разположена стратегия за противодействие на законодателство, което наистина е вредно за България, но ние не си разположихме добре силите и най-вече не използвахме Председателството за тази тема. Ние не знаехме как да го използваме, ние решихме, че председателството е идеално, за да блокираме нещата. Чудесно, ако беше две години председателството, разбирам, но то е само 6 месеца."
"Оттук нататък аз се надявам, че някои от най-лошите неща като например завръщането на превозното средство, които са доста провокативни, може би, надявам се, са в текста тъкмо, за да отпаднат. Нали знаете, понякога се излиза с някакви радикални неща, за да отпаднат и да се използват за разменна монета за други. Моят съвет, знам че много хора ще се раздразнят, но трябва да се види: има ли някакво пространство за компромиси? Защото без компромиси и без възможност да постигнем някакви промени на междуправителствено ниво ние го докарахме дотук. Ще трябва да се мисли, какво може да се направи оттук нататък. Разбира се, остава си и надеждата за такъв състав на ЕП и такива докладчици, които да имат нова философия към въпроса. Но не виждам обаче никакви основания, не виждам никакви основания за това с оглед на прогнозите и с оглед на това, че е много вероятно докладчиците да си останат, особено немският докладчик Исмаил Ертуг, който е най, така да се каже, недобронамерен към нас. Оттук нататък ако има някаква добра новина това е, че гласуването отговаря на т.нар. „първо четене“ в България, между първо и второ четене има много сложен процес и там правителството трябва да се намеси директно, създавайки коалиция с други правителства, очевидно с Румъния, Полша. Да се използва и обръщане към Европейския съд заради тежки процедурни нарушения, но тези процедурни нарушения не променят статуквото, гласуванията срещу нас бяха много тежки. Дори и да беше спазена процедурата, което трябва да е задължително, резултатът, опасявам се, нямаше да бъде по-различен в този парламент, това е тъжната истина", завърши Малинов.