НачалоАктуалноМилен Керемедчиев: ЕС ще втвърди позициите си към Турция след заплахите на Ердоган

Милен Керемедчиев: ЕС ще втвърди позициите си към Турция след заплахите на Ердоган

  • 11:42
  • 0
  • 804

"Цел №1 на Турция е да не се създаде кюрдска държава и това е в основата на нейната операция в Сирия"

Това заяви бившият зам.-министър на външните работи Милен Керемедчиев в студиото на „Тази събота” по бТВ.

„Има 20-милионното кюрдско население, което е разпръснато по целия свят, е единственото, което няма собствена държава.", отбеляза експертът по международни отношения.

Що се отнася до заплахата на Ердоган да наводни Европа със сирийски бежанци, Керемедчиев смята, че е трудно изпълнима, тъй като тези бежанци не са концентрирани на едно място и не могат да бъдат подкарани като стадо, а подобна операция изисква огромна логистика.

Турция може обаче да изпрати групи от 5-10 000 мигранти на границата си с държавите от ЕС, но това може да има неочакван ефект и да втвърди позицията на Европа към Ердоган и неговото управление.

„Открай време Ердоган има този агресивен начин на поведение към европейските лидери, но той доста подценява дипломатичността, с която до момента му се отговаря", коментира Керемедчиев.

Турция има голямо и активно население, може да защитава своя суверенитет, но ЕС е един от основните ѝ икономически партньори и най-голям инвеститор в югоизточната ни съседка, която в момента хич не е цветущо икономическо състояние.

Именно заради икономическите проблеми Ердоган се бореше толкова много за привличането на инвестицията на „Фолксваген”, отбеляза Керемедчиев.

Бившият зам.-министър на външните работи коментира и кризата в туристическия ни бизнес предизвикана от фалита на „Томас Кук”.

„От 2012 г. „Томас Кук" бавно и уверено потъва. Всички финансови показатели на фирмата показват, че ситуацията при тях става драматична. Тук може да се направи един паралел с това, което стана 2007-2008 г. в САЩ с „Лемън Брадърс" - не защото отново сме на прага на финансова криза, а защото тук има комбинация между изключително лош мениджмънт и лошо обстоятелство”, заяви Керемедчиев.

Британският туроператор започна да потъва заради основните си пазари в Турция и Египет и проблемите там, но окончателният край на компанията е причинен и от безотговорността на мениджърите ѝ.

„Въпреки финансовите проблеми мениджърите на „Томас Кук” си раздадоха бонуси от 35 милиона паунда”, отбеляза Керемедчиев и припомни, че компанията е спонсорирала и Олимпийските игри в Лондон.

Фалитът на „Томас Кук” ще доведе до дела, които ще се точат с години, смята експертът.

В дългосрочен план обаче този банкрут може да доведе до така нужната диверсификация на туристическия пазар, като все по-голям дял ще имат резервациите по интернет, а не „такива мастодонти”, смята Керемедчиев.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.