Предизборен дебат с петима кандидати за кметове на София организира Институът за пътна безопасност. Модератор бе Богдан Милчев, който е председател на Института.
Той попита всеки един от кандидатите какво е тяхното конкретно решение за намаляване на пътните произшествия в София.
"Всички сме участници в движението,инфраструктурата това е отговорност на столична община, изисква много сериозна експертиза как да я подобряваме. Отчетохме дефицитите в постоянната комисия към общината, създадохме експертен съвет, в който поканихме всички, които искат да участват в това. Столична община е първата община, която възложи външен одит и наложи обследване на осем кръстовища, допълнително наложихме на още едно. Имаме нужда от добра инфраструктура, която да се анализира непрекъснато, от технологични решения, и образование - обучение особено на децата. В общината работи Съвет по безопасност за децата, изградихме 50 интерактивни площадки, но важното е ограничаване на движението, осветени пешеходни пътеки. Безопасността на движение на хората и децата е водещо за мен. Имаме изградени вече 300 пешеходни пътеки. Предвиждам създававяне на специално звено, което да координира дейността", заяви Йорданка Фандъкова.
Независимият кандидат Мая Манолова заяви, посочи, че расте броят на жертвите на пътя, те са над 60 в София по данни на КАТ, това поставя под въпрос безопасна ли е транспортната инфраструктура.
"Аз бих въвела като нова мярка е извършването на одит на проектите за изграждането на нови елементи, това не е въведено за проектите на общинската инфраструктура. Бих искала пълна инфоромция за причините и последиците от пътните транспортни произшествия", каза Манолова.
"Важно е да приемем европейските практики, ще направим коренна промяна към философията към пътната обстановка", заяви кандидатът на "Демократична България" арх. Борислав Игнатов, който даде за пример Швеция и посочи, че той трябва да бъде приложен в София - генерален план за организация на движението - провдигнати кръстовища, повдигнати пешеходни пътеки и борба с жертвите и нараняванията.
Кандидатът на ВМРО Ангел Джамбазки обясни, че е пълно с неграмотни и необразовани водачи, затова е важна подготовката на шофьорите и другият важен въпрос е инфраструктурата, автомобилите трябва да се изблъскат от централната градска част, да бъде изградена такава структура кварталите да бъдат състезателни писти, да се избягва сблъсъкт на колите с пешеходците, осветяването на кръстовищата.
"Общината трябва да регулира и броя на таксиметровите автомобили, голямата си част от водачите им са необразовани и неправоспособни. Центърът трябва да бъде пешеходна зона. Няма ли санкции, няма ли глоби, хората се чувстват безнаказани", каза Джамбазки.
"Инфраструктура, организация контрол са нещата, които ще решат пътната безопасност", са решенията, които предлата Борис Бонев, кандидат на "Спаси София".