Проектът за релсовия път по Графа не позволявал трамваите да се разминават на завоя с ул. "Алабин", затова пък заложената геоложка обстановка се разминавала сериозно с реалността и бликналата подпочвена вода след демонтажа на старите релси.
Това стана ясно на второто заседание по делото срещу бившия зам.-кмет по транспорта на Столична община Евгени Крусев, подсъдим, че "в периода от 27 юни 2018 г. до 05 декември 2018 г., в качеството си на длъжностно лице, заемащо отговорно служебно положение, е нарушил служебните си задължения по Закона за обществените поръчки, както и задълженията, възложени му със Заповед на кмета на Столична община".
"Проектантът Румен Борисов заяви на среща с мен, мои колеги и сина си Виктор, че изпълнителят на ремонта "Джи Пи Груп" трябва да използват подложка за релсите на фирма Getzner, което никога досега не се е случвало в практиката ми", заяви свидетелят Георги Гигов, шеф на ремонта от страна на изпълнителя, съобщи Офнюз.
По думите му проектантът залагал само параметрите, на които трябва да отговаря материалът, но не и фирмата, от която да се купи. От показанията на Гигов стана ясно, че Борисов получавал комисионна от фирмата, чиито материали бъдат вложени в изпълнението на проекта.
На първото заседание преди седмица Борисов признал за комисионните, а съдът е изискал да представи договорите си за това. Днес обаче не стана ясно дали проектантът го е направил.
На практика скандалът с релсите по столичната улица "Граф Игнатиев" тръгна именно от Борисов и Спаси София, които сезираха прокуратурата за подмяна на използваната вибрационна подложка и вида релси по улица "Алабин".
На съдебното заседание днес се разбра, че подложката на Getzner е по-скъпа - 642 000 лв. или 11% от стойността на целия обект, а на използваната - след решение на 30-членен експертен съвет - на фирма "Пандрол" струва 554 000 лв. или 10% от стойността на целия обект.
По думите на Гигов промяната на подложката е била неизбежна, защото материалите на Getzner могат да се използват само при идеално сухо състояние на основата - според изричното указание на австрийската фирма, което пък количеството подпочвена вода изключва.
За използваните различен вид релси по ул. "Алабин", също част от обвинението срещу Крусев, Гигов обясни, че предвидените от Борисов за цялото трасе 60 R- 2 се огъват само фабрично, затова се наложило по част от трасето да се сложат 60 R-1.
Технологията на поставяне на релсовия път не е променяна, категоричен бе Гигов.
На съдебното заседание днес бяха разпитани и шефовете му от "Джи Пи Груп" Владимир Владимиров и Стефан Тотев. Те се оплакаха, че Столична община все още не им е изплатила 2,5 млн. лв.