НачалоРегионални новиниЕвропейският комисар по търговия: ЕС не е добре подготвен да се изправи срещу САЩ и Китай

Европейският комисар по търговия: ЕС не е добре подготвен да се изправи срещу САЩ и Китай

Европейският комисар по търговия Сесилия Малмстрьом заяви пред "Файненшъл таймс", че ЕС трябва да направи повече, за да отстоява своя бизнес в лицето на агресивен Китай и протекционистки САЩ, предупреждавайки, че е необходимо "сериозно мислене" за това как съюзът да проектира своите външни и целите за сигурност.

Малмстрьом посочи, че петте години, докато тя беше търговският преговарящ на Брюксел, са я убедили, че ЕС все още не е добре оборудван, за да бъде водеща глобална сила и трябва да бъде по-строг, с по-централизирана външна политика и по-строги правила, за да се гарантира, че европейските компании могат да се конкурират на честна база със задграничните им конкуренти, предаде БНР.

"Със всичките си досегашни успехи Европейският съюз всъщност не е готов да се справи с променящия се свят, със световния ред, при който имаме агресивен Китай и в който имаме едни Съединените щати, което вече не са традиционният силен трансатлантически партньор", отбеляза европейският комисар.

Тя посочи бавния напредък на преговорите с Пекин относно договор за отваряне на китайските пазари за европейски инвестиции като доказателство, че ЕС не използва политическата си сила в подкрепа на своите икономически цели.

Коментарите на напускащия поста комисар по търговията, който описва себе си като "горд либерал", са знак за промяна в настроението в Брюксел, посочва "Файненшъл таймс".

Изданието напомня, че Урсула фон дер Лайен, която в края на месеца поема поста председател на Европейската комисия, обеща да превърне ЕС в по-силен "геополитически" участник, способен да отстоява общите си интереси. Това включва предаване на по-големи правомощия на Маргрете Вестагер, най-върховният европейски представител в областта на конкуренцията, за да може тя да регулира дейността на американските технологични компании.

В политическата програма, тясно приведена в съответствие с целите на г-жа Фон дер Лайен, Сесилия Малмстрьом заяви, че страните-членки на ЕС трябва да се откажат от националното си вето по отношение на външната политика на ЕС. Тя също така одобрява плановете да се затруднят чуждестранните компании да се състезават за обществени поръчки в рамките на ЕС, ако на европейските компании не се предлагат подобни възможности извън блока.

Малмстрьом също така призова за широко използване на нова система на ЕС за преглед на чуждите поглъщания на европейски компании - ход, предизвикан от опасенията на правителствата относно китайските придобивания на обещаващи европейски технологични компании.

"Има обаче различия в рамките на Европейския съюз по отношение на това как да се позиционираме с Китай“, каза тя и добави: "Някои са по-меки, други по-твърди, трети пък са силно зависими".

Г-жа Малмстрьом също така отбеляза, че Световната търговска организация (СТО), която контролира глобалната търговия, е навлязла в криза, която надхвърля заплахата от протекционистките политики на президента на САЩ Доналд Тръмп.

"Кризата на СТО е по-голяма от политиката на Тръмп. От доста време е трудно да се вземат решения и някои от критиките, които администрацията на Тръмп изразява, могат да бъдат напълно споделени", посочи европейският комисар.

Като пример за дълбоко вкоренените проблеми на международната институция, тя посочи факта, че "две трети от страните членки в СТО се самоопределят като развиващите се страни и по този начин се изключват от задълженията, които имаме останалите от нас“.

"Файненшъл таймс" отбелязва, че първите две години на г-жа Малмстрьом като еврокомисар по търговията бяха доминирани от популярната враждебна реакция срещу търговските преговори със САЩ и Канада, като Брюксел положи усилия да направи разговорите по-прозрачни и да се справи с опасенията, че многонационалните компании могат да преодолеят местните европейски разпоредби.

Докато тя се опитваше да задържи плаваща търговската политика на ЕС, през Атлантическия океана дойде истинска буря с президентските избори в САЩ и тяхното спечелване от Доналд Тръмп, чиято мантра , че "търговските войни са добри и лесно се печелят".

В отговор Брюксел удвои усилията си да сключи сделки със страните, които г-жа Малмстрьом често описва като "приятели-единомишленици", в опит да засили международната търговска система. ЕС подписа най-голямата двустранна търговска сделка в света с Япония и приключи 20-годишните преговори с Южноамериканския блок Меркосур.

Въпреки това ратификацията на сделката Меркосур е изправена срещу все по-силно противопоставяне на европейските земеделски стопани и от възмущението на общественото мнение от неспособността на бразилския президент Жаир Болсонаро да защити тропическите гори на Амазонка, което нарушава международните ангажименти за справяне с климатичните промени.

"Бразилия трябва да направи това, което обеща самата Бразилия“, посочи г-жа Малмстрьом и добави: "Разбира се, ако те не го правят, смятам, че това споразумение много трудно ще бъде ратифицирано".

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.