НачалоАктуалноКристалина Георгиева обяви, че световната икономика се изправя пред най-бавния си растеж за последните 10 г.

Кристалина Георгиева обяви, че световната икономика се изправя пред най-бавния си растеж за последните 10 г.

  • 07:13
  • 0
  • 413

"Тежките търговски спорове подкопават световната икономика, която ще се изправи пред най-бавния си растеж от близо десетилетие", заяви новият директор на Международния валутен фонд (МВФ) Кристалина Георгиева.

Изследванията показват, че влиянието на търговските конфликти се разпростира навсякъде и страните трябва да са готови да отговорят в унисон с вливането на пари, каза Кристалина Георгиева в първата си реч като управляващ директор на Международния валутен фонд.

Тя също така призова за увеличаване на данъците върху въглеродните емисии за справяне с другото предизвикателство пред глобалната икономика: изменението на климата, информира АФП.

"През 2019 г. очакваме по-бавен растеж в 90% от света. Глобалната икономика сега е в синхронизирано забавяне", каза Георгиева в реч преди есенните срещи на МВФ и Световната банка следващата седмица. "Това широко забавяне означава, че тази година растежът ще падне до най-ниския си темп от началото на десетилетието."

Тя каза още, че МВФ намалява прогнозите си за растеж през тази и следващата година. Преди това се предвиждаше световната икономика да нарасне с 3,2% през 2019 г. и с 3,5% през 2020 г., предаде Дарик.

Докато напрежението в търговията се спрягаше като опасност за икономиката, „сега виждаме, че то вече всъщност взима жертви“, каза тя. „Растежът на глобалната търговия е близо до застой“.

За глобалната икономика кумулативният ефект от търговските конфликти може да означава загуба от около 700 милиарда долара до 2020 г. или около 0,8% от БВП, каза тя, която е много по-голяма отколкото фондът прогнозираше в най-лошия си сценарий.

Това е сума, "приблизително равна на цялата икономика на Швейцария", каза Георгиева. Тя се позова на изследвания на МВФ, според които вторичните ефекти - като загубата на доверие и реакциите на финансовите пазари – са много по-големи от тези на прякото икономическо въздействие на митата. "Резултатите са ясни. Всеки губи в търговска война."

Търговската война на президента Доналд Тръмп с Китай включва покачващи се мита за стотици милиарди долари в двустранната търговия, но и конфликти с други търговски партньори.
И дори ако през следващата година растежът нарасне, някои от „разривите“, вече причинени от търговските конфликти, биха могли да причинят „промени, продължаващи с поколения“, като изместване на веригите за доставки, каза тя.

Докато някои правителства са обременени от високи нива на дълг, "на места като Германия, Холандия и Южна Корея, едно увеличаване на разходите ще помогне за покачване на търсенето и потенциала за растеж", каза тя.

Много икономики разчитат на централните банки и ниските лихви, за да подкрепят икономическата експанзия, но задържането на ниските нива твърде дълго може да доведе до рисково поведение на инвеститорите, предупреди Георгиева.

МВФ изчислява, че ако има голям икономически спад, "корпоративният дълг с риск от непокрити задължения ще нарасне до 19 трилиона долара, или близо 40% от общия дълг в осем основни икономики. Това е над нивата, наблюдавани по време на финансовата криза“, каза тя.

Кристалина Георгиева, която този месец пое ръководството на МВФ от Кристин Лагард на фона на нарастващите опасения относно световната икономика, призова световните лидери „да работят заедно и да намерят трайно решение за търговията“. Това включва и разширяващите се притеснения относно защитата на собствените технологии - проблем в центъра на спора Вашингтон-Пекин.

Георгиева каза, че справянето с кризата с климатичните изменения ще изисква промяна в националните данъчни системи, която включва голямо увеличение на налозите върху въглеродните емисии.

"Това е криза, при която никой не е имунизиран и всеки носи отговорност за действията си", каза тя. "Ограничаването на глобалното затопляне до безопасно ниво изисква значително по-висока цена на въглерода", каза Георгиева, но добави, че "ключовото тук е промяна на данъчните системи, а не просто добавяне на нов данък".

При сегашната средна цена на въглерода от 2 долара на тон, има малък стимул да се направи преход към нови форми на енергия. Тези нови данъчни приходи могат да бъдат използвани за смекчаване на щетите и „също така да подкрепят инвестициите в чистата енергийна инфраструктура, която ще помогне на планетата да се излекува“.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.