Подготовката на сезон 2020 и възможностите на България да постигне сериозно увеличение на туристите от чужбина бе тема на работната среща в Берлин на министър Николина Ангелкова с Томас Елербек, член на изпълнителния съвет на TUI Group, директор на „Корпоративни и външни работи“. Министърът е на работно посещение в Германия.
В ситуацията след фалита на най-стария международен туроператор „Томас Кук“ за нас е изключително важно България да се позиционира успешно и да затвърди позициите си на стабилна дестинация за организиран туризъм, заяви българският министър. Германия е основен туристически пазар за страната ни. Работим за организирането на голям българо- германски туристически бизнес форум. Основен фокус в него ще са летният и зимен туризъм, както и възможностите на българския културно-историческия и балнео и СПА туризъм, отбеляза министър Ангелкова. Целта ни е да увеличим крилата на активните сезони, да увеличим броя на туристите и времето за техния престой у нас и така да утвърдим България като четирисезонна дестинация, коментира министър Ангелкова.
Тя представи възможностите на страната ни да подкрепи организирания туризъм чрез насочена реклама към структуроопределящите туристически пазари.
Министър Ангелкова информира събеседника си, че на Световния ден на туризма – 27 септември, в София бе официално обявено, че е подписано споразумение между България и германските здравни каси, по което се работи усилено от години. То дава възможност германски здравноосигурени граждани да се лекуват у нас.
Томас Елербек каза, че прогнозите на TUI Group са за устойчиво развитие на пазар България. Той подчерта, че компанията работи много добре с българския бранш, а страната е много добре приета сред клиентите им. По думите му за следващата година може да се очаква ръст на туристите, които ще посетят България с TUI Group.