НачалоКметски избориРазчита ли Кольо Милев на етнически вот за изборите?

Разчита ли Кольо Милев на етнически вот за изборите?

Предизборната кампания в Сливен вече стартира, а основната интрига е между настоящия кмет Стефан Радев и бившия градоначалник Кольо Милев.

Социолозите прогнозират превес на Радев, но настоящият депутат от БСП за България Милев не иска да се отказва от надпреварата току-така. В арсенала на бившия генерал вече са включени поредица от мръсни номера, а най-големият му коз най-вероятно ще е активирането на етнически вот.

Справка от предишните избори за кмет на Сливен показват, че вотът за Кольо Милев е най-голям именно в квартал “Надежда” . През 2015-а Стефан Радев е получил на първи тур 402 гласа срещу 578 за Милев, а гласувалите в ромските секции са били 2 155. С други думи - Радев и Милев са получили на първи тур общо под 50% от гласовете в “Надежда”, а масата гласове са разпределени между местните формации и независими кандидати.я

Седмица по-късно обаче картинката се променя коренно. Кандидатът на БСП взима 1 639 гласа срещу 818 за кандидата на ГЕРБ. Какво е обещал Милев в квартала - историята мълчи. Но е ясно, че вече е насочил към сигурните гласоподаватели и в настоящата кампания.

Бившият генерал бе единственият кандидат, който реши да се възползва от трагедията в “Надежда” и коментира случая, изтъквайки какво е правил по негово време. Освен това Кольо Милев вече на няколко пъти се заигра с ромската общност.

Още в първите дни на кампанията настоящият депутат от БСП направи намеци, че няма да вдига данъците и ще развърже кесията за социални плащания. Това послание е насочено именно към избирателите от “Надежда”, споделят запознати. Затова и в интервю за “ДУМА” Кольо Милев казва: “С колегите общински съветници от БСП искаме да въведем еднократна помощ при раждане на второ и трето дете”. По-нататък генералът продължава, заявявайки че “безплатните детски кухни и кухни за социално слаби в общината са другата задача”. Казано с други думи - ще стимулира с помощи многодетните семейства и ще ги храни безплатно. Нищо, че тези в “Надежда” вероятно не плащат данъци и сметки редовно…

Заиграването с етническия вот е отчаян ход на Милев, тъй като част от сливенската структура на БСП, както и значителна част от листата няма да работят активно за него. Разцеплението в лагера на Столетницата е видимо, а гласовете на носталгично настроения застаряващ електорат на партията не достига за победа, камо ли на първи тур.

Това обаче трябва да е червена лампа за избирателите в общината, тъй като евентуална пасивност на изборите ще направи така, че малцинството да реши кой ще е следващият кмет на Сливен.

Политически анализатори смятат, че това ще е тонът на кампанията, който БСП ще задава в региона. Противопоставянето и яхването на скандали ще е основният ход за промяна на нагласите на сливналии преди вота. Към момента обаче няма социологически изследвания, които да покажат дали подходът на Кольо Милев ще има успех.

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.