Завършване на Околовръстния път и изграждане на връзките на северните територии и Околовръстния път е стратегически приоритет в следващите години. Това е задължително условие за намаляване на транзитния трафик и за развитието на новите зони за инвестиции и развитие на София. Това каза Йорданка Фандъкова, кандидат за кмет на София на коалиция ГЕРБ-СДС, на среща с представители на бизнеса в район „Люлин“.
„До дни ще бъде издадено разрешението за строеж на пробива на бул. „Петър Дертлиев“ и имаме готовност да започнем работа. Длъжници сме с този обект, защото се забавихме няколко години с изключително тежки отчуждителни процедури“, каза Фандъкова. Пробивът е връзка на магистрала „Люлин“ с ж.к. „Люлин“ и ще облекчи значително натоварването на ул. „Добринова скала“.
„Планираме изграждането на бул. „Рожен“ – от „Илиянци“ до Северна скоростна тангента (ССТ), и вече сме на финала с отчуждителните процедури. Работим за отчуждаване и на бул. „Илиянско шосе“, който също залагаме за изграждане“, каза Фандъкова. Програмата включва изграждане на бул. „Източна тангента“ на два етапа от ССТ до бул. „Вл. Вазов“ още през следващата година и от бул. „Вл. Вазов“ до бул. „Ботевградско шосе“. Разширяването на бул. „Ломско шосе“ също е разделено на два етапа. Първият ще започне още през следващата година - от метростанция „Ломско шосе“ до ж.п. линията и като втори етап - до Околовръстния път. Планира се изграждането на ул. „Продан Таракчиев“ от естакадата на бул. „Брюксел“ до Околовръстния път. Тя ще даде директна връзка на летището със СОП, което чувствително ще облекчи движението в района. Като ключов инфраструктурен обект се залага и изграждането на бул. „Копенхаген“ от бул. „Цариградско шосе“ до Самоковско шосе.
На срещата с граждани от „Люлин“ Фандъкова подчерта, че се планира и изграждане на Обелско шосе/бул. „Стефансон”, като вече са идентифицирани 40 имота за отчуждаване.
Ключово за район „Люлин“ е продължението на метрото от метростанция „Люлин“ до Околовръстния път с междинна метростанция между 2-и и 3-и микрорайон. „Вече работим за осигуряването на терен за буферен паркинг за над 800 автомобила след Околовръстното“, каза Фандъкова. Разширението на метрото в „Люлин“ е едно от планираните 5 разширения в програмата ѝ за управление на София.
„Знам желанието на жителите на „Люлин“ за връзка на района със Западен парк. Кметът на района Милко Младенов пое задачата и вече имаме готов проект и сме на финала с процедурата за избор на изпълнител, така че догодина да започнем строителството“, каза още Фандъкова. Предвижда се и цялостно възстановяване на парка в „Люлин - център“. За зоната СПЗ „Модерно предградие“ се изработва Подробен устройствен план и предстои обявяване.