НачалоКметски избориМария Габриел посочи седем приоритета в речта си пред евродепутатите

Мария Габриел посочи седем приоритета в речта си пред евродепутатите

Започна изслушването на българския еврокомисар Мария Габриел пред евродепутатите, което ще продължи 3 часа.

"Идвайки насам, си спомних как вървях през 20017 г., през тези години и три месеца работехме в сътрудничество, компромис и споделена визия за цифронвото сътрудниство на Европа. Благодаря на всички, с които работихме. Моето желание е сътрудничеството да продължи.

Благодарност към българското правителство и премиера Бойко Борисов да бъда номирина за еврокомисар, на Урсула фон дер Лайен за решителноста да обедини иновациите с  образованието,спорта и младежта и доверието да ръководя този ресор.

Иновациите могат да получат ново измерение, ще набележим нови идеи, средства и инструменти за иноваторите, за творците, за спортистите, за младите хора.

За да постигнем такова европейско пространство на култура, спорт, на висотата на очакванията на младите хора и в този дух ще остана вярна на подхода, който следвах - хората в центъра на политиките, без разлика на малки и големи.

Европа трябва да си запази световната водеща роля в науката, посочи Габриел като основен приоритет.

"Имаме по-голям принос от САЩ и Китай в това отношение, но те бързо напредват. Имаме отличен пример в това отношеине със съвместиня изследователски център, но имаме парадокс - за да бъде Европа водеща в знанията, програмата ни трябва да остане толкова отвороене, колкото е  сега. Трябва да развиваме нови иновативни предприятия, много важно е да създаде един нов Еворпейски съвет на иновациите, който да допълва Еворпейския институт за иновациите и технологиите.

Третото - да променим принципите на ризширяване и споделяне - има разпокъсаност при научните окрития и иновациите, понякога сме затворени в порочния кръг на ниски заплати, но има окуржаващи тенденции, постепено тази разпокъсаност намалява.

Четвърто - искам повече да се ангажирам с гражданите и регионите.

Пето -за мен е важна геополитическа роля за бъдещия колегиум на комисарите. Би трябвало да имаме своите връзки с нашите партньори- Западните Балкани, Африка Южното Средиземноморие- Европейската година на наследството показа колко е важно, че имаме тази обща култура, общи ценности и да поставим в центъра - човека.

На седмо- да запазим бюджетното ниво, така както е предложено за бъдещия финансов период", обясни още пред евродепутатите Мария Габриел.

Евродепутат напомни, че Европейският парламент е предложил трикратно да се увеличи бюджета за "Еразъм " за следващия период. Габриел изрази подкрепа за това и каза, че иска да говори с министрите на образованието и да се говори, ако трябва, и с тези на финансите. Важно е да има финансиране и за научната дейност и изследванията, и за "Еразъм", която е символ и трябва да е по-приобщаваща. Ще включва всякакви мерки, за да е по-приобщаваща. Преподаването на езици е много важно, изтъкна Габриел. Тя иска един екологичен "Еразъм", да се изпрати посланието, че околната среда трябва да се опази и да има конкретни действия.

Попитана за разногласията между Съвета, който ще иска парите за "Хоризонт" да са по-малко, и Европейския парламент и на коя страна ще застане, тя каза, че е на страната на Европарламента и ще отстоява увеличаване на парите за "Хоризонт", който не е разход, а инвестиция и трябва да отговаря на глобалните предизвикателства. Мария Габриел тправи призив към научната общност да се присъедини към усилията и да опита да максимизира шансовете си.

Българският кандидат за еврокомисар подчерта, че е много важно да се разработи осведомителна кампания, за да се срещне науката с гражданите и ще организира инициативата "Науката се среща с регионите, науката се среща с училищата".

Европейският парламент иска 120 млрд. евро за "Хоризонт Европа", но ролята сега е на държавите членки, посочи евродепутат и попита как Габриел възнамерява да ги убеди да се съгласят. Габриел повтори, че трябва да си дадем сметка, че ако не инвестираме сега, Европа рискува да е озове в необратима ситуация.

Европа вече изостава при последната вълна иновации, но има шанс. САЩ и Китай са основните й конкуренти и липсата на инвестиции в образование и т.н. е вредна и това е лошо и за научно-изследователските компании. 317 млрд. евро е инвестирала Европа в научните изследвания, което е над нивото от 2%, но ако може да стигне до 4%, ще има и по-добър шанс за регионите, коментира тя.

Мария Габриел коментира темата за образованието на ромите. Тя посочи, че сегрегацията е в друг ресор, но обърна внимание, че трябва да се експериментира повече, имайки предвид проект за нови приобщаващи училища. Това може би да е основа, върху която да надграждаме. Бъдещият еврокомисар изрази надежда да се срещне с представители на европейските университети. Ако те се грижат за познанията и резултатите, ще има напредък, каза Габриел. Тя даде заявка да организира конференция за обобщаване на резултатите от образованието.

Габриел каза още, че има за цел 35% от бюджета да е за климата и 30% при "Хоризонт 2020". При "Хоризонт Европа" трябва да има подобрения. „Да се обърне внимание на всички, които участват в оценката, да предоставят по-качествени данни за мониторинг при подготвянето на проектите. Важно е, когато нещо не действа, да се намесим максимално бързо“, каза тя.

„Ако искаме да извършим климатичния преход, това няма да стане без иновации, ще подкрепя всички проекти в решения, които все още липсват, които да са и финансово подплатени“, допълни Габриел.

Оценката от днешното изслушване ще бъде определена най-рано през нощта срещу вторник. Ако кандидат за еврокомисар бъде оценен положително от 2/3 от водещите евродепутати в изпитната комисия, изслушването е приключено. В случай, че са необходими доуточнения, евродепутатите могат да изпратят нови писмени въпроси. Ако даден кандидат не събере необходимата подкрепа, решението ще трябва да се вземе с гласуване с обикновено мнозинство от всички евродепутати в съответната парламентарна комисия. Гласуването на целия състав на новата ЕК се очаква на 23 октомври.

 

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.