НачалоАктуалноСоциолог: За какво ще гласуваме?

Социолог: За какво ще гласуваме?

  • 11:55
  • 0
  • 546

"В България периодът преди местните избори изглежда странно. В нормалните държави поне 6-7 месеца преди изборите са известни основните кандидати. У нас също беше така до преди 7-8 години, но след това изведнъж започна да се скъсява този срок и кандидатите да се обявяват в последния момент. Това е едно неуважение към избирателите". Това каза пред БНР социологът Юлий Павлов - директор на Центъра за анализи и маркетинг. Според него регистрирането на кандидати в последните дни от срока за регистрация е абсолютно нарушение на всички правила на изборни кампании, особено на неизвестни кандидати. "Аз не мога да си обясня това", категоричен беше той.

По думите му късната поява на кандидатите е причина те да нямат ясна програма. "Те сега си изработват програмата, в момента. За какво ще гласуваме? Вероятно според партийните си пристрастия. Така че очаквам основен инструмент да бъде атакуването на противниците и компроматната кампания".

"За да може един човек, който е слабо познат, да има някакви шансове да се класира, е необходимо да мине през няколко етапа - разпознаване, харесване, намерение за гласуване и гласуване. Всеки от тези етапи отнема поне по два месеца, т.е. минимумът е половин година, за да можете да лансирате и да развиете един слабо познат кандидат. В противен случай, само си хвърляте парите на вятъра и този кандидат няма да дърпа листата за общински съветници, даже има опасност този кандидат да получи по-малко гласове, отколкото листата", коментира Павлов в предаването "Неделя 150" по програма "Хоризонт".

Според политологът Страхил Делийски две неща определят късното влизане на много кандидати в кампанията: "Първото е демографската характеристика по места. На много места няма кой да застане начело на листа или да поведе кандидаткметска кампания. Липсват подготвени хора. Това е една много важна причина, чрез който трябва да се дадем сметка за степента, в която политическите партии са загърбили една основна тяхна демократична функция, а именно - формирането на политически елит и на централно, и на местно равнище. Друг фактор за късното влизане в кампанията е опитът за търсене на технологични инструменти за накланяне на везните в една или в друга посока".

Юлий Павлов се съгласи, че една от основните причини за късното обявяване на кандидатите за участие в изборите е "късата скамейка" на повечето партии: "На много места местните структури не могат да си намерят човек, когото да предложат на централното ръководство", уточни той.

По мнението на Делийски предстоящите местни избори ще бъдат белязани със силна мотивация от локалната специфика, която на различните места е различна. "Не виждам национално обединяващ мотив за различните кампании и това не е лошо", каза той. Според него е интересно да се видят на различните места различните залози.

И двамата анализатори бяха категорични, че не се вижда необходимост от предсрочни парламентарни избори.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.