НачалоАктуално, Регионални новиниКакво ще направи следващият кмет за по-чист въздух в София?

Какво ще направи следващият кмет за по-чист въздух в София?

Какво ще направи следващият кмет за по-чист въздух в София дискутират петима кандидат-кметове - Йорданка Фандъкова, Мая Манолова, Борислав Игнатов, Борис Бонев и Ангел Джамбазки.

„Важна е информираността на гражданите, за да ги включим в решаването на проблема. До края на година предстои да изградим собствена, общинска мониторингова система. Точките са избрани от екипа от специалисти от Софийския университет, които направиха модел с всичко, което влияе на въздуха. Системата може да се разширява”, обясни кандидатът на ГЕРБ за кмет на София Йорданка Фандъкова.

„Иновацията в европейски мащаб е системата за ранно предупреждение за замърсяване в рамките на следващите 48 часа. В новата общинска система е заложено мобилно приложение, за да може всеки да има информация във всеки един момент. Купуват се и три нови мобилни станции, които позволяват да се насочват усилията там, където има проблем. Вече има две, едната от които стои в „Красна поляна”, каза още тя.

„Ще проведа заедно с гражданските организации и експертите дебат за локациите на 22-те станции на Столична община. Те трябва да показват данни в реално време, за да има възможност за превенция. Предвиждам и т.нар. „бял билет”, а именно безплатен обществен транспорт в дните с високо замърсяване. Хората ще бъдат предварително информирани, за да могат да го използват”, обясни независимият кандидат за кмет на Столицата Мая Манолова.

„Станциите трябва да отговарят на някакви средни критерии, за да знаят какво точно показват. Колкото и станции да има в София, без национална политика няма да е пълна картината. За мен е любопитно какво точно излиза от пернишкия тец. Той не е толкова далече от София и е възможно голяма част от замърсяването да идва и от там”, коментира кандидатът за градоначалник на София от ВМРО Ангел Джамбазки.

„Стратегията ни е да интегрираме всички налични данни от МОСВ, новите общински станции и станциите, които са на неправителствени организации. Към тях ще включим и други данни, които са безплатни. А именно сателитни данни от различен вид спътници, които показват доста добре картината. Основната ни сила е, че имаме експертите, които да реализират това. Имаме ясна програма за дигитализацията на работата на Столична община и връзката й с гражданите”, обясни арх. Борислав Игнатов, кандидат за кмет на "Демократична България – обединение".

„В София притеснителното е, че данните, които идват от Изпълнителната агенция по околна среда, не са лесно четими и не се разбират добре. Много важно е да се следят пиковите замърсявания. Видяхме, че мерки като „зелен билет” не дават търсените резултати. Моделът на БАН, който трябва да прогнозира дни със замърсяване, също не работи. Трябва да се интегрират данните, с които разполагаме и хората да бъдат информирани своевременно”, обясни Борис Бонев, независим кандидат за кмет.

Той даде добър пример от Краков - в целия град на огромни екрани има визуализирано какво е качеството на въздуха.

„Това е начинът да се информират хората. Да се помисли и за система от SMS-и, за планове в университети и детските градини. Хората да се информират не само чрез телефоните, а и по друг начин”, допълни Бонев.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.