НачалоАктуалноСоциолози: В нялколко града в страната ГЕРБ ще изпита трудност

Социолози: В нялколко града в страната ГЕРБ ще изпита трудност

  • 21:38
  • 0
  • 2474

"Това не са официални избори, затова не можем да говорим за промяна, мнозина българи смятат, че те са много по-важни от националните. По този начин не можем да кажем нещо за цялата страна."

Това заяви в "Панорама" социологът Андрей Райчев.

Колегата му от "Алфа рисърч" Боряна Димитрова обясни, че няма една тенденция, която да е равнозначна. От една страна има освен сблъсък на партии и инициативни комитети, но има местни играчи.

"От една страна безспорно имаме нараснала критичност и взискателност към качеството, към стила на управление и към фигурите. Въпросът, който стои, е еднаква ли е критичността в цяла България, има различно качество на критика в големите градове. Друг е фокусът в по-малките населени места, това различие на проблемите предполага различни стратегии на личностите, които ще управляват", каза Димитрова.

Райчев посочи, че като цяло обаче силите наистина са две -  кой да бъде кмет, ако не е мой любимец, избира по-малкото зло.

"И тук нашето статукво в продължение на 12 годиин, е центриско. България от вермето на Сиимеон, се упрвалява от центъра. Имат баланс ляво-десен и националистическо-турски, те го удържат вече доста време.

Какво ще стане тук - в София, аз нямам изследвания, повечето сочат, че ще има балотаж. Това е загадка и е съвършено безмислено да се решава 30 дни по-рано. В момента няма реален отговор, какво е в главата на избирателя сега, той самия не знае. Би било изключително, ако БСП спечели София, ако Манолова успее да активизра негласуващите,  този въпрос ще бъде решен в последните 7 дни", смята Райчев.

Боряна Димитрова не прие аналогията със Симеон, но посочи, че  София може би е най-интересния разговор: "Имаме съсем различен тип управление, с Райчев съм съгласна, огромен успех е БСП да спечели София. Дали става дума за независима кандидатура на гражданите, или става дума за една кандидатура, зад която стои БСП. Тезата, че чрез Мая Манолова БСП взима София, по съвсем друг начин стои въпросът, ако се постави въпроса за политически избор. Донякъде това взривява досегашния опит г-жа Манолова да представи своята кандидатура като центристка."

И двамата се обединаха около мнението, че има градове, където ГЕРБ ще изпита трудност.

"Безспорно си струва да следим Пловдив, Варна, макар че там изборът изглежда като предрешен, Русе също, това са места, където ГЕРБ оттегли предишните си кметове, същото така Плевен и Хасково, не казвам че останалите са безинтересни, но те са знакови за тенденциите през следващите години.

По повод скандалите преди предизборната кампания Райчев обясни, че Борислав  Игнатов е бил неразпознаваем човек, едно издание направиха безобразно изпълнение, но той стана известен.

"Какво стана на евроизборите - едно реми след скандалите. Сега Манолова прави точно обратното, тя се изказа с уважение за кметицата, не може да я хвали, но нищо негативно няма, и двете разбират, че ако посегната на тубичката с черното, губят. Това оръжие не работи", обясни социологът.

"Специално в местни избори сканадалите играят по-скоро отблъскващо. Тук като че ли се прави опит да бъде тествано събирането на левия и десния вот. Това означава, че ако имаме огромната част на левия вот, това очевидно е недостатъчно, трябва да се потърсят механизми, в които десният вот да бъде също привлечен, опита да бъде слят ляв и десен вот, огромен експеримент, но станаха много съществени различия, струва ми се невъзможно", заяви Димитрова.

По повод кризата в БНР Димитрова бе категорична, че нещата не могат да останат така. "Кризата ще доведе до промяна, мисля, че и за журналистиката важи водещото е да остане отговорност, честност, професионализъм, компетентност и да да удържа позицията си."

Райчев отсече, че ситуацията е дългосрочно лоша, защото масово хората в целия свят отказват да плащат за информация, а тя не е безплатна, а плаща чичото, който има интерес.

"Хората, искайки безплатна информация, получават боклук всеки ден и за това трябва да намерим изход. В обществените медии се избират от СЕМ, този орган е съвършено излишен, те го избраха, трябва парламента, президента да избират човек, който е консенсусен за всички", обясни Райчев тезата си.

 

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.