НачалоАктуалноОмбудсманът изпрати препоръка на правосъдния министър

Омбудсманът изпрати препоръка на правосъдния министър

  • 17:44
  • 0
  • 1316

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до правосъдния министър Данаил Кирилов и Висшия съдебен съвет за предприемането на мерки за по-ефективното използване на медиацията като алтернативен способ при решаване на спорове.

По-рано през деня доц. Ковачева участва в международната кръглата маса „Задължителна медиация в полза на страните - възможности и приложно поле“, организирана в НДК от Висшия адвокатски съвет и Центъра за спогодби и медиация при Софийски районен съд и Софийски градски съд.

Във форума участваха още членове на Висшия адвокатски съвет и адвокатските съвети от цялата страна, адвокати, медиатори от ЦСМ към СРС и СГС, членове на Висшия съдебен съвет, експерти от Министерството на правосъдието и други медиаторски организации и съдии.

„Аз съм убедена, че медиацията е полезна, че широкото й прилагане ще бъде от полза не само за гражданите, не само за обществото, но и за съда, защото тя може наистина да допринесе за разтоварване на съдебната система“, каза доц. Ковачева на конференцията.

Като доказателство за своята теза омбудсманът цитира данни на Висшия съдебен съвет, според които над 740 000 иска в съдебната система са висящи.

„Това е огромен брой дела. Ако си поставим за цел може поне 20% от тях да бъдат решени чрез медиация. Това ще облекчи съдебната система, ще даде възможност на съдиите да отделят повече време за по-сложните казуси, ще въведе икономичен и бърз способ за решаване на спора, което ще облагодетелства всички участници“, категорична бе Диана Ковачева.

Тя припомни, че темата е широко дискутирана още преди 3 години на кръгла маса в институцията на омбудсмана и тогава всички участници са се обединили около препоръката за приемане на Национална стратегия за медиацията и предприемане на законодателни мерки за въвеждане на първа задължителна обща среща по медиация при семейно-правни спорове.

„Ще кажа, че тогава обсъждахме възможностите за въвеждане на медиация и първа задължителна обща среща и в други области – потребителски спорове, спорове с нисък материален интерес до 5000 лв. Съдии изказаха становища, че дори при спорове с по-сериозен материален интерес също би могло да се обмисли медиация. На следващо място една от препоръките, около която всички се обединиха, е създаването на мрежа от правоспособни медиатори, за да може навсякъде в страната, ако бъде въведена задължителна медиация, да има медиатори“, обобщи доц. Ковачева.

Тя подчерта, че Министерството на правосъдието трябва да поеме ангажимент за регулирането на дейността на медиаторите - регистър, контрол, обучение, дисциплинарна отговорност. А по отношение на въпроса за финансираното на първата задължителна обща среща омбудсманът подчерта, че е необходима държавна подкрепа.

„Всички тези предложения, които изброих, бяха обобщени в препоръка, която омбудсманът за последните 3 години е изпратил до трима министри на правосъдието. Сега смятам, че е време да изпратим препоръката за четвърти път до министър Данаил Кирилов с очакването, че този път ще бъде взета предвид. Тази препоръка в достатъчна степен обобщава вижданията на всички заинтересовани страни и в същото време много ясно фокусира основните проблеми, по които може да има дискусия“, съобщи омбудсманът и допълни, че новата препоръка ще бъде изпратена и до Висшия съдебен съвет като възможност и основа за бъдеща дискусия.

Омбудсманът се ангажира още, ако Министерството на правосъдието сформира работна група за обсъждане на мерките, да участва лично и заедно с експерти от институцията.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.