Отговорността е много голяма, летвата беше вдигната високо от Манолова. За мен проблемите са ясни, не ми беше първи ден в институцията, когато заех тази позиция. Проблемите са много, различни са. Най-важно значение има съдействието от страна на институциите", заяви новият омбудсман Диана Ковачева пред Bulgaria ON AIR.
Тя се надява институцията омбудсман да продължи да бъде ефективна и подчерта, че трябва да бъде надпартийна. Омбудсманът представляваха хората и институциите дължат сътрудничество, убедена е Ковачева.
Тя отчете в студиото на "България сутрин", че за последните 5 години са препратени над 5 хил. препоръки към институциите, а всяка втора е изпълнена, което по думите ѝ е добра успеваемост.
В институцията пък се получават над 1000 жалби всеки месец. Най-много жалби има за защита на потребителски права, за социални и икономичекси права, както и относно правото на добра администрация. Има и много оплаквания, свързани с изчисляването на пенсиите.
Запитана за борбата с монополите, Ковачева посочи, че от институцията ще се обърнат към Народното събрание относно законопроекти, касаещи темата и правата на гражданите.
"Съдът отмени методиката за определяне на такса "сградна инсталация". Очаквам да бъде направена промяна там, за може сметките да бъдат по-ясни и да знаят гражданите какво плащат", каза Ковачева по вечната тема със сметките за парно през зимата.
Омбудсманът отбеляза също, че се провеждат дискусии по въпроса с борбата срещу мръсния въздух. Според Ковачева те са полезни, а институциите отчитат пред гражданите мерките, които са взели, за да осигурят по-чист въздух.
В края на месеца ще бъде създадена изнесена приемна в Сливен. Омбудсманът трябва да бъде сред хората, да ходи пеша и да отговаря на исканията на гражданите, смята наследничката на Мая Манолова.
"Въпросът с анонимните сигнали е обсъждан многократно. Деликатен е в това как всъщност се доказват тези сигнали. Верният подход е да бъде направена проверка, ако има достатъчно данни", каза още Ковачева.