НачалоАктуалноАсланов: Подкрепата на БСП за Манолова може да доведе до пробив за партията в София

Асланов: Подкрепата на БСП за Манолова може да доведе до пробив за партията в София

  • 12:29
  • 0
  • 1289

Подкрепата на БСП за независимата кандидатура на Мая Манолова цели привличането на по-широк електорат.

Това каза в интервю за седмичното обзорно предаване „Метроном“ на радио "Фокус" социологът Юрий Асланов.

Според него подобна подкрепа би могла да донесе пробив за БСП в София по модела на президентските избори през 2016 година. Юрий Асланов добави, че Мая Манолова вече е припозната от левия избирател в столицата, тъй като в хода на предварителната кампания тя е получила най-много номинации.

„Досега поне тя винаги е защитавала каузи, които са присъщи за левите идеи, в защита на интересите на хора които са потърпевши от императивите на свободния пазар и на злоупотребата с пазара от страна на картели и монополи. Това е типично ляво послание, близко до лявата идеология. Не очаквам съществени различия и разминавания. Не може и да ги няма, доколкото тя е издигната от Инициативен комитет и е говорител на по-широк кръг от възгледи, убеждения, очаквания“, обясни той.

Юрий Асланов допълни, че София е заредена със специфичен политически ритъм и напрежение. Досега ГЕРБ успяваше да се възползва от слабостите на останалите политически формации в града, отколкото да използва някаква собствена сила, каза той и добави, че на тези избори ще се разбере, че тук нито една политическа сила не може да претендира за власт, ако не успее да даде отговор на хората, които вярват в най-разнообразни каузи, но ги обединява недоволството от начина, по който се урежда градоустройството.

"На този етап се очертава основната битка да бъде между Йорданка Фандъкова и Мая Манолова", допълни Асланов. По думите му шансовете на Мая Манолова на балотажа ще бъдат измервани в хода на кампанията, тъй като на местни избори обикновено някои нагласи се променят доста бързо и то в последните дни. Шансовете на двете основни кандидати към изглеждат изравнени, обясни той. Юрий Асланов прогнозира, че ПП ГЕРБ има шансове да остане първа политическа сила в местната власт като цяло в страната.

„Като цяло в страната ГЕРБ запазва сравнително добра кондиция. Едва ли може да препотвърди постиженията си от преди четири години и да получи чак толкова силно представителство, каквото имаше тогава в местната власт. Със сигурност резултатите за ГЕРБ няма да бъдат по-добри, ще бъдат по-слаби, отколкото бяха, но все пак ГЕРБ запазва шансовете си да остане първа политическа сила в местната власт като цяло в страната. Това обновяване е задължително условие, защото на много места има настроения срещу местните управи, а местното управление по една или друга причина малко или повече се свързва с името на ПП ГЕРБ и може би те го съзнават“, обясни социологът.

Според Юрий Асланов предизборните кампаниите става все по-яростни и безскрупулни. Ще има много опити за личностно дискредитиране, за компрометиране на отделни кандидати с всякакви прийоми, както и не толкова почтени, каза още той. Според него обаче избирателят не се влияе вече толкова от подобни практики.

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.