За 10 години София се превърна в динамичен и развиващ се град. Това каза в ефира на Bulgaria ON AIR общинският съветник от ГЕРБ-София Зафир Зарков.
Той уточни, че нарастването на населението на града ясно показва неговата привлекателност.
„През последните години един от най-сериозните реализирани инфраструктурни проекти в столицата е изграждането на метрото. Проектът бележи много сериозен ръст и е даван за пример в много европейски институции като обект, който се изгражда с добри темпове и добро качество“, добави Зарков.
Той припомни, че преди малко повече от 10 години метрото е било с дължина едва 10 километра от Люлин до центъра, а в момента предстои пускане на третата негова линия. „До края на октомври трябва бъде готово изпълнението на обекта, след което започват първите тестове с мотрисите и когато всяка една от тях e готова за експлоатация, то ще започне да функционира“, каза още Зарков.
„Модернизацията на транспорта върви със сериозни темпове. С над 90% е обновен парка на автобусите и тролейбусите. Стартира подмяна на трамвайните мотриси, подменени са близо 30, в момента тече процедура за още 20. Всички тези действия водят до по-голям комфорт и сигурност, добави общинският съветник.
Зарков допълни, че основната амбиция е повече хора да слязат от своите автомобили
„Важно е да се работи в посока общественият транспорт да става все по-привлекателен и от там да бъде предпочитан пред личния автомобил. Продължаваме с оптимизиране на разписанието на градския транспорт и намаляване на интервала на движение при обслужването на линиите на наземния градски транспорт“, каза още Зафир Зарков.
Той подчерта, че се работи по новата електронна билетна система, която ще позволи един справедлив начин на таксуване на пътниците и възможността да се закупуват превозни документи през интернет, чрез телефон, таблет или компютър.
„Новата система ще даде възможност еднократното пътуване ще се заплаща по изминато разстояние или време.
Предвижда се в началото на следващата година да започне и функционирането на така наречените довеждащи линии. Тяхната цел ще бъде да се движат редовно в кварталите и да осигурят на живущите бързи придвижване до най-близката метростанция“, добави Зарков
Той допълни, че основните артерии на града са в много добро експлоатационно състояние благодарение на цялостна реконструкция, която гарантира един дълъг гаранционен период.
Според него последните години Столична община предприема сериозни мерки, които да доведат до намаляване на замърсяване на атмосферния въздух. Една от последните о тях насочена към поставяне на филтри на комините на сгради, които се отопляват на твърдо гориво.
По отношение на електрическите тротинетки, Зафир Зарков уточни, че в цял свят навлизането им е изпреварило съществуващата нормативна база, както в редица други градове в Европа
„За да избегнем тяхното безразборно оставяне по тротоари целта ни е да има регламент, който да казва кой къде и как използва тротинетка. Наредба на Столична община предвижда на всеки 100 места да има едно място за двуколесни пътни превозни средства – велосипеди, мотопеди и електрически тротинетки. По темата Столична община инициира дискусии с една основна цел – да има регламент“, подчерта Зарков.