НачалоАктуалноКомисар Габриел: За да се възползваме от цифровия единен пазар, трябва да инвестираме в нашите таланти и нови технологии

Комисар Габриел: За да се възползваме от цифровия единен пазар, трябва да инвестираме в нашите таланти и нови технологии

  • 10:44
  • 0
  • 1387

Българският еврокомисар Мария Габриел откри четвъртото издание на Конференцията „Цифров живот и дизайн“ в Брюксел. Пред над 300 участници – лидери, цифрови предприемачи, политици, финансисти, журналисти и академична общност - тя представи постигнатото до момента в цифровата област, като очерта и основните предизвикателства. Мария Габриел посочи някои от постиженията в цифровия сектор.

„Гарантирахме свободното движение на нелични данни, опростихме правилата за ДДС и предприехме мерки, чрез които подобрихме бизнес средата и прозрачността. Премахнахме роуминга в ЕС и несправедливото географско блокиране. Благодарение на инициативата WiFi4EU, в която участват над 3400 общини, Европа стана по-близка до гражданите. Инвестиците в цифровия сектор ще продължат да нарастват чрез новата програма „Цифрова Европа“, Хоризонт Европа и Mеханизмa за свързване на Европа“, заяви комисарят по цифрова икономика и общество.

В дебата си с участниците българският еврокомисар постави въпроса за следващите стъпки за справяне с предизвикателството цифрова трансформация. Според нея, това е възможно, само ако Европа инвестира в своите таланти и развитието на технологиите.

„В основата на този бъдещ успех трябва да стои общият европейски подход, в чийто център е човека. Необходимо е да подобрим правилата за отговорността и сигурността на цифровите платформи, услуги и продукти. Критично важно е гражданите да знаят как, къде и защо се събират, използват и прехвърлят техните данни“, каза Мария Габриел.

Тя посочи, че инвестициите в технологии изискват да се фокусираме върху изкуствения интелект и данните.

„Изкуственият интелект и големите масиви от данни – това трябва да означава по-добро здравеопазване, по-качествено земеделие, подобряване на управлението на енергийните ресурси. Трябва да дадем отговор и на трудни въпроси, които развитието на изкуствения интелект поставя” – като например въздействието върху пазара на труда, отбеляза комисарят.

Тя обърна внимание на още две неща: съвместната работа на европейско, национално и местно ниво, и важността на малките и средни предприятия.

„Мобилизирахме 3 милиарда евро от програма Хоризонт 2020 за периода 2018-2020. Подкрепяме малките и средни предприятия, защото техният успех зависи от достъпа им до ключови ресурси като умения, финанси и създаването на мрежи. Цифровите иновационни хъбове помагат за внедряване на цифровите иновации в бизнеса. Около 250 са иновационните хъбове в момента и искаме да видим такива във всеки регион от Съюза“, каза още тя.

Не на последно място, Мария Габриел открои важността на сътрудничеството с международните партньори, наблягайки на Западните Балкани. „Заедно с държавите от Западните Балкани постигнахме много важни резултати – като например подписването на новото регионално споразумение за роуминга. То значително намали цените за потребителите в региона и отвори перспектива за въвеждането през 2021г. на цени като в Европейския съюз. Страните от Западните Балкани участват във важни европейски инициативи като европейската седмица на кодирането, работим с тях и в области като киберсигурността, суперкомпютрите, засилване на свързаността и цифровите хъбове”.

В заключение българският еврокомисар наблегна, че в центъра на усилията са хората и техните интереси. Това е начинът, по който европейските граждани, но и хората по света, ще могат да се възползват от растежа и просперитета, който новата цифрова ера предлага. „С талантите си, с малките и средни предприятия, с по-малко проекти, но с висока добавена стойност и с лидерство Европа има своя шанс да бъде цифрово суверенна и автономна. За това са решаващи следващите пет години”, заяви накрая Мария Габриел.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.