НачалоРегионални новиниАрх. Борислав Игнатов: Дигитализацията ще даде пълна прозрачност на изразходването на средства в столицата

Арх. Борислав Игнатов: Дигитализацията ще даде пълна прозрачност на изразходването на средства в столицата

На предстоящите местни избори арх. Борислав Инатов ще бъде кандидат за кмет на София от „Демократична България“. Пред Novini.bg той коментира вижданията си за промените в столицата.

- Арх. Игнатов, кой Ви покани за кандидат-кмет на София?

- Поканата дойде от „Демократична България“. С тях имахме дълги разговори и достигнахме до извода, че нашите цели съвпадат. Ние искаме да предложим алтернатива на хората, да видят, че могат да гласуват за коренна промяна в общината. За дигитализация, за услуги, за които не ги разкарват по гишетата и разбира се да можем да въведем правилно отношение към хората от общината.

- Готови ли сте вече с екипа си? Откъде ще дойде промяната?

- Основният инструмент, който ще заложим е дигитализация. Много хора говорят за това, но ние имаме експертизата. Това е инструментът, който ще позволи пълна прозрачност в изразходването на средствата. Това са неща, които обещаваме в рамките на един мандат.

- Като председател на Камарата на архитектите хората очакват от Вас предимно предложения за промяна на инфраструктурата.

- Решението в тази насока е само едно – незабавна промяна на Oбщия устройствен план (ОУП). Това трябва да се направи с участието на хората, те са тези, които да казват какво да се случи – къде да има детски градини, паркове. Ще получаваме предложения виртуално, от дома си дори, а не на някакви събрания, псевдообсъждания, да се разлепват някакви бележки по входове. А дори и да отидеш на обсъжданията, никой не взема предвид твоето мнение. Ние ще обърнем това. В момента има лоша практика – ОУП всъщност не се приема от Столична община, а от Министерския съвет, а текстовата част от Народното събрание, което е много пречещо на града така, че той да се развива със съвременни темпове.

- Намираме се в Борисовата градина, където, някак символично, беше обявена и Вашата кандидатура? Как виждате промяната на това ключово място?

- Основният проблем на София е мръсният въздух. С него е свързано цялата система от зелени паркове, връзка с планина и цялата политика с борбата със замърсителите. Не случайно започнахме и оттук. Това е емблемата на София, нейното най-голямо богатство. Виждам развитието на Борисовата градина като един съвременен парк, който да е пригоден и за майки с деца и инвалидни колички и за всички хора и той (бел.ред. паркът) да е максимално отворен от всички части. За съжаление голяма част е недостъпна и заета от неприсъщи дейности. Всичко това трябва да бъде поправено.

- В предизборната си платформа засягате и темата за „Топлофикация“. Смятате ли, че може да има ревизия и да се наруши монополът?

- Друг голям приоритет е ревизия на всички общински дружества и особено на „Топлофикация“, което е най-задлъжнялото. Там трябва да се предприемат незабавни мерки за неговото оздравяване, знаете, то се управлява от кръгове на Ковачки, но никой не е предприел истински действия. Ние ще оправим това, тъй като този вид топлинна енергия е важна за чистия въздух и трябва да направим така, че „Топлофикация“ да се оздрави, колкото се може повече хора да се свържат към нея и да имаме един по-чист въздух, но това минава през едно истинско добро управление.

- Вие споменахте чистия въздух, кажете нещо конкретно в тази насока!

- Чистият въздух се състои от две компоненти – за да го имаме, трябва да намалим мръсния и да увеличим залесяването. Единственият и най-добрият начин е чрез създаване на нови паркове и залесяване по продължение на артерии и пътни възли. Това са все общински земи, където няма дървета. Ако ни бъде гласувано доверие, ще засадим едно дърво за всеки глас. По приблизителни очаквания това са около 400 000 дървета през следващия мандат. Има място за тях – под Витошката яка, Околовръстното шосе. При замърсяването са три компоненти – транспортът е постоянен замърсител. Другият компонент е битовото отопление, което е свързано пряко с топлофикация и газификация или друг вид алтернативи. Третият компонент е индустриалното замърсяване. Имаме категорична позиция да спрем проекта за изгаряне на отпадъци в „Топлофикация“. И така е прекалено лошо положението. Отпадъците, които се горят в битовите печки, също ще бъдат контролирани чрез създаване на сензори за задимяване и контрол чрез проверки.

- Вечно актуална тема в столицата е недостигът на места в яслите и детските градини. Вашата идея е в новите бизнес сгради да има такива пространства. Събрали ли сте отзиви по въпроса?

- Идеята е въобще в новите сгради да се осигуряват такива помещения в партерите, още в проект. Има всякакви умувания, че това не може да се случи, напротив – координирано е с наредбата на Министерство на здравеопазването. Това е основен начин да преборим и трафика. Малко хора си дават сметка, че сутрешният трафик през учебната година в голямата си част семейства с деца водят децата си в съседен район, което създава трафик и губи време, и създава замърсяване. В рамките на една година този проблем може да бъде решен.


Борислав Игнатов е роден във Варна. Завършва архитектура в Университета по архитектура, строителство и геодезия в София със специалност „Градоустройство през 1995 г. През 1999-та продължава кариерата си в Бостън, САЩ, където работи за известното архитектурно бюро William Rawn Architects. Работил е дълги години в САЩ и Китай.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.