"Основният принцип на тол таксите ще е, който руши и замърсява повече, да плаща повече", каза на брифинг министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
„Нашите партньори от Световната банка изготвиха тарифи за тол системата. Тарифата, която днес представихме пред превозвачите, е консервативен вариант, който искаме да обсъдим“, заяви Аврамова и посочи, че никой не е смятал, че разговорите ще бъдат тихи и смирени, предаде Фокус. „Това всъщност е една тежка, трудна, но безкрайно необходима реформа. Близо 70% от българите смятат, че е по-справедливо тежкотоварните автомобили да заплащат повече за пътуването по републиканската пътна мрежа", коментира тя.
„Около 1 млрд. лв. са необходими на година, за да може АПИ да изпълнява своите задължения и да се движим по добра пътна мрежа“, обясни регионалният министър.
Тя посочи, че на превозвачите е представена комбинация от тарифи за различните превозни средства, както и в зависимост от екологичния клас. „Основният принцип, който е приложен, е този, който руши повече, да плаща повече и който замърсява повече, да плаща повече“, заяви Петя Аврамова.
"На превозвачите им се струпа много, с тол системата ние няма да се превърнем в убийците на транспортния бранш", каза i зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. „С тол таксата ще възстановим справедливостта в пътния сектор. Европейският, солидарният модел е точно този – този, който натоварва повече пътя, плаща повече“, заяви Нанков.