"Системата за споделено ползване на електрически тротинетки в София е частна инициатива и операторът на услугата си носи стопанския риск. Ясно е, че нещо, което е на улицата, винаги може да бъде обект на вандализъм и посегателство".
Това каза пред БНР общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера по повод появилите се информации за 15 откраднати тротинетки в София, която по-късно беше опровергана. Той коментира, че местата за паркиране на велосипеди и електрически скутери са отнели паркоместа за автомобили.
"По директива тези тротинетки са приравнени на велосипедите и най-простото нещо беше да се направи едно предложение до парламента и с няколко поправки в Закона за движение по пътищата част от проблемите да се решат", каза той по повод липсата на правила по отношение на движението на електрическите скутери.
"Когато се пишат правила и норми, трябва да обезпечим и тяхното спазване. Самото присъствие на една правна норма не означава, че тя ще породи желания ефект, ако няма кой да контролира", коментира той в предаването “Преди всички“ по програма “Хоризонт“.
По думите му появата на тротинетки е нова ситуация за обществото и докато правилата за движението им не са зададени - това ще създаде хаос. "Ясно трябва да се очертаят възможностите на институциите да контролират процеса", каза той.„
Припомняме, че Контрера внесе доклад, с който се предлага Столична община да създаде общинска система за ползване на електрически скутери в столицата.
Той предлага Столичният общински съвет да възложи на Центъра за градска мобилност задачата да разработи и въведе услуга за наем на електрически скутери (тротинетки), които да се ползват в рамките на града чрез мобилно приложение. Неговите аргументи са, че това е иновативен метод, който се налага като нова тенденция в градската мобилност.