НачалоЕвроизбориШок в Европарламента – внезапно скочиха цените в стола на учреждението

Шок в Европарламента – внезапно скочиха цените в стола на учреждението

  • 11:54
  • 0
  • 918

Служителите на Европейския парламент побесняха заради внезапно увеличение на цените в стола на учреждението и заявиха, че това оставя „най-демократичната европейска институция с най-недемократичното обедно меню“, пише европейската редакция на "Политико".

Една порция пържени картофки, която преди това струва две евро, сега струва 2,50 евро – увеличение с 25%, докато цената на супата du jour — oignon a la cheddar се увеличи космически до 1 евро от 80 цента, също с 25%.

Увеличенията включват добавяне на белгийски данък добавена стойност, който по-рано не бе таксуван за институцията, както и повишаване на цените, които съвпадат с подписване на нови договори с частни доставчици, които влязоха в сила на 5 август.

„Супата е едно, но салата и дори кафето са много по-скъпи“, каза един служител на Парламента от Полша, докато хрупаше порция апетайзери за 8 евро.

Говорителят на парламента заяви, че промените, включително новите такси за ДДС в Брюксел и планът за издаване на нови договори на нови доставчици, са били съобщени на членовете на ЕП и служителите, както преди, така и след публикуването на новия търг през декември 2018 г.

Един съюз обаче се подигра с обяснението на Парламента, позовавайки се на последните фискални директиви на ЕС, като каза, че предишната директива относно ДДС е от 2006 г. И служителите на Парламента се оплакват, че по-високите цени, съвпадащи с новите договори за доставчици, никога не са били обявени предварително, което е довело до шок, докато те са зареждали подносите си през последните дни.

За да се добави сол, а може би табаско, в раната, служителите на Парламента забелязват, че цените в столовете на Европейската комисия и Съвета са чувствително по-ниски – институциите, за които мнозина в парламента смятат, че вече получават ненужно благоприятно отношение от пресата и обществото.

Ако смятате, че няма основа за междуинституционални съперничества в Брюксел, освен отвратителни разногласия по отношение на миграционната политика и дългосрочния бюджет на ЕС, помислете отново: Цената на супата сама е причина работниците в Парламента да се побъркат.

В четвъртък супа от боб от борлоти и паста в столовата в Берлеймон, изпълнителният щаб на Комисията, беше предложена само за 63 цента. В Парламента органичният минестрон беше 1,30 евро, дори по-скъп от супата с лук от 1 евро. (Не се разсейвайте от въпроса кой яде супа през август. Това е Брюксел, където палта често са необходими и по това време на годината).

Във всеки случай ситуацията не се различава с лятната кухня. Салатеният бар? Чудовищните 1,30 евро на 100 грама в Парламента в сравнение с 82 цента за 100 грама в Комисията.

Или какво ще кажете за вегетарианска чиния? Зеленчуков кус-кус беше 7,50 евро в Парламента в четвъртък, в сравнение с едва 4,95 евро за вегетариански вариант на Комисията: чили грах карне.

А какво ще кажете за Съвета - където държавните и правителствените ръководители се събират за срещите на върха (и за собствените си специално приготвени ястия)? Всички ресторанти са затворени в момента - може би доказателство в подкрепа на заявлението на председателя на Комисията Жан-Клод Юнкер, че Съветът работи само на непълно работно време.

Но дори когато са отворени, цените в столовите на Съвета все още са по-ниски, отколкото в Парламента.

Пържолите в столовата Justus Lipsius на Съвета (сега затворен за целогодишен ремонт) никога не струваха повече от 8 евро, казаха дългогодишни служители и това включваше безалкохолна напитка. В Парламента ентрекотът е 11,50 евро в сравнение с 9,17 евро за контрафиле (най-близкото сравнение) в Комисията или само 6,01 евро за обикновен стейк дьо боф.

Представителите на парламента заявиха, че една от причините за сравнително по-високите им цени е решението за премахване на субсидиите за данъкоплатците, които все още продължават да съществуват в другите институции - което означава, че всъщност цените са по-демократични, тъй като европейските избиратели не се радват на субсидирани обеди.

Според протокола от заседание на служителите на Парламента през март, субсидиите, които някога струваха на европейските данъкоплатци 5 милиона евро или повече на година, на практика са елиминирани, а годишният бюджет за обществено хранене намаля до под 1 милион евро. (Парламентът управлява столове в Брюксел, Страсбург и Люксембург).

„Краят на преките хранителни субсидии през 2015 г. и постепенното ценообразуване, свързано с развитието на цените на хранителните продукти на пазара, позволиха намаление от 70 процента в бюджета на Парламента, отпуснат за сектора на храните и ресторантьорството“, каза говорителят на парламента Делфин Колард пред "Политико".

Колард каза, че таксата за ДДС "не означава, че цените автоматично са с 12 процента по-високи от преди". Някои заведения за обществено хранене вече бяха начислявали данъка, каза тя, а новите цени отразяват и премахването на субсидиите.

Работниците на Парламента обаче заявиха, че по-високите цени, начислени от новите доставчици, са само едно от няколкото увеличения през последните години, които по-рано са привлекли оплаквания. И когато се комбинират с налагането на 12-процентов ДДС, който по-рано не беше прилаган, те казват, че увеличението на цените в процентна база е далеч надминало всяко увеличение на заплатата.

Независимо от цените, храната в Парламента е сравнително добра, казаха служители и една бърза дегустация изглежда потвърди тази присъда. Определено не е като НАТО, където някои служители на Алианса оприличават храната в столовата с атака с химическо оръжие срещу свободния свят.

Все пак, в епоха от нула до отрицателни лихвени проценти и продължителна ниска инфлация в много страни от еврозоната, увеличението от 25 процента на всичко изглежда неразумно.

Според служителите на профсъюзите, това не е просто неразумно, но несъобразно, като се има предвид, че много служители, които използват столовата, не са с голяма власт, високоплатени политически помощници, а скромно компенсирани секретари, портиери, служители по сигурността и работници от столовата.

И дори най-добрата храна в стола продължава да е... храна от стола - факт, който по някакъв начин влиза в по-ясен фокус в контекста на повишаването на цените.

Например, заслужава ли порция предястие mille-feuilles de légumes (които изглеждаха подозрително като куца лазаня) с цена от 8 евро? Или какво ще кажете за същата цена за другото предястие: чиния с нарязана шунка (суха и крехка в краищата) с малко твърдо сварено яйце, маруля и домат?

Наистина ли парче от чийзкейк в Парламента струва наистина 4,70 евро, особено когато тортите и пайовете в Комисията могат да се предлагат само за 2,74 евро?

В известие до персонала, Генерална дирекция „Инфраструктура и логистика“ на Парламента каза, че служителите получават много повече храна при новия режим - те също получават по-питателни възможности и по-екологосъобразни операции. И данъкоплатците спестяват благодарение на един единствен голям договор, който се раздели на осем различни концесии с различна големина, казаха служители.

„Според новите договори офертата за кетъринг ще бъде допълнително усъвършенствана, включително нови менюта със здравословни, свежи и качествени съставки, разширен избор на хранителни вещества, намаляване на използването на материали за еднократна употреба и подход без отпадъци, нов дизайн, модерна комуникация, позволяваща на членовете и персонала да се информират по-добре ида получават обратна връзка и удължено работно време“, се казва в бележката. „Всички договори имат силно екологично и социално измерение и постепенно ще предлагат напълно безплатни услуги.“

„Всеки ресторант ще продължи да предлага ежедневно ястие на фиксирана цена, като допълнително намаление се отпуска на обучаващите се и студентите“, добавя бележката, отбелязвайки, че 12-процентовият ДДС е намалената ставка за храна.

Един служител на Парламента, който разнасяше купа с лукова супа, призна, че цените са по-високи, но не изглеждат възмутителни. Служителят, който не би дал името си, но говореше с ясно изразен френски акцент, призна, че храната не е лоша, но бързо добави: „Мисля, че е по-добре в Страсбург.“

Според оценка, публикувана от Евростат на 14 август, , сезонно коригираният БВП нараства с 0,2% както в еврозоната (EA19), така и в ЕС28 през второто тримесечие на 2019 г. в сравнение с предходното тримесечие. През първото тримесечие на 2019 г. БВП е нараснал с 0,4% в еврозоната и с 0,5% в ЕС28, пише базираното в Брюксел издание, предава "Фокус".

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.