НачалоАктуалноМая Манолова води с 5% преднина пред Йорданка Фандъкова на първи тур

Мая Манолова води с 5% преднина пред Йорданка Фандъкова на първи тур

  • 11:33
  • 0
  • 1138

Мая Манолова стартира с 5% преднина пред Йорданка Фандъкова, ако се кандидатира за кмет на София.

На първи тур Манолова би събрала 28% от гласовете на софиянци, а Фандъкова - 23%, сочат данните от социологическо проучване на Маркет линкс, проведено в периода 1-6 август по поръчка на OFFNews.

На трето място към момента се нарежда канидатът на "План за София" Борис Бонев със 7%.

Евентуалният кандидат на Демократична България събира 4%, още преди да бъде обявено името му, eвентуален кандидат за кмет, издигнат от ВМРО, би събрал 3%, макар че все още не се знае кой би бил той и дали изобщо ще има такъв.

Значителна подкрепа събира арестуваната бивша кметица на Младост Десислава Иванчева - 3%. Костадин Паскалев има само 2% или 14 пъти по-малко от Мая Манолова. 22% още не са решили за кого да гласуват, 4% декларират, че няма да отидат до урните.

Личният рейтинг

Мая Манолова категорично е с най-висок рейтинг сред софиянци. Омбудсманът събира 63% одобрение срещу 26% неодобрение. На второ място е президентът Румен Радев с 54% одобрение и 38% неодобрение. Те са единствените двама политици, при които одобрението е по-високо от неодобрението.

Йорданка Фандъкова и Слави Трифонов имат по-висок рейтинг от премиера Бойко Боросов, но и при тях той е отрицателен.
Сегашният кмет събира 48% одобрение срещу 49% неодобрение, шоуменът - 35% одобрение срещу 52% неодобрение.

Бойко Борисов събира одобрение колкото Слави, но при премиера неодобрението е по-високо - 60%.

Партиите - мръсна дума

София изглежда готова за промяна. На въпрос кое би било важно, когато избирате кмет на София, 40% отговарят, че кандидатът за кмет трябва да е независим, 28% държат той да не членува в партия.


,Имайки предвид ниската степен на одобрение на политическата класа (7% доверие и 73% недоверие), не е неочаквано, че 40% от имащите право на глас в София изразяват предпочитания за независима кандидатура за градоначалник. Изводът се потвърждава и от факта, че за 28% кандидатът не трябва да е партиен член. Тезата, че добрите отношения с централната власт са от съществено значение за бъдещо, добро управление се потвърждават за 24% от софиянци. Към настоящия момент, партийни кандидатури показват по-слаб потенциал да мобилизират подкрепа, което очакваме да се промени във възходяща посока в хода на предстоящата предизборна кампания", коментират от Маркет линкс.

Революционна ситуация няма

Революционна ситуация по отношение на управлението на София няма. Софиянци одобряват повече как се развива общината им, в сравнение с това как се развива страна като цяло.

Има обаче очакване, че нещата биха могли да се променят към по-добро.

Проблемите на София

Чистотата, трафикът и презастрояването са най-големите проблеми на София, които посочват респондентите.

В таблицата долу са подредени 15-те най-значими проблеми, които са посочили софиянци на отворен въпрос, без предварително дефиниран отговор. От анкетираните се е изисквало да ги подредят по важност. В лявата колона са посочените като първи отговор, в дясната процентът надвишава 100, защото е сбор от всички отговори.

София в момента прилича на Букурещ, а бихме искали да заприлича на Виена, сочи друга графика от проучването.

Общинският съвет

ГЕРБ категорично води в надпреварата за общински съветници с 22%, но много интересна се очертава битката за второто място. БСП и Демократична България са напълно изравнение с по 12%.

Много значим е процентът на хората, които още не са решили за коя листа да гласуват, а има и такива, които декларират, че ще гласуват за Слави Трифонов, макар отсега да е ясно, че той няма да има листа на тези избори.

Интересен е казусът с ВМРО. Партията на Каракачанов не само категорично е засенчила Атака и НФСБ в коалицията "Обединени патриоти", но е и втора по одобрение сред софиянци с 27%, плътно доближавайки ГЕРБ, която има само 3% повече одобрение. Високият рейтинг на ВМРО обаче по никакъв начин не се прелива към изборните резултати и едва 4% от запитаните декларират, че биха гласували за листата им.


Много харесвана сред софиянци е Демократична България с 26% одобрение и само 59% неодобрение, което е по-малко от ГЕРБ и ВМРО, които събират съответно 62 и 65 процента неодобрение. Четвърти се нареждат БСП и 23/77 процента одобрение/неодобрение.

Очаква се добра активност

Очертава се активността да бъде добра, дори висока. 54% от запитаните заявяват тврдо намерение да гласуват, 25% казват, че е по-вероятно да гласуват. Заради прословутите мъртви души в списъците обаче социолозите не могат да преизчислят на колко процента точно отговаря тази активност и се ангажират единствено с прогнозата, че активността на 27 октомври ще бъде по-висока от 41%, колкото беше на предишните избори през 2015 г.

Методология на изследването

Метод на регистрация - анкета. Експресно проучване със смесен метод на пряко личностно интервю и онлайн.

Модел на извадка - Квотна матрица по пол и възраст

Размер на извадката - 505 души (18+ години) в 50 гнезда

Целева група - Имащи право на глас в град София

Период на провеждане - 1 - 6 август 2019 година

Възложител - OFFNews

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.