Техническата служба на бТВ предупреди, че е имало „инцидент“, при който „е възможно да е получен нерегламентиран достъп до една от нашите клиентски бази данни“.
Съобщението се съдържа в електронно писмо, разпратено от медията само до абонати на нейните услуги, включително платената voyo.bg, до която има достъп единствено чрез абонаментни планове, за които се заплаща с кредитни и дебитни карти или по банков път.
Освен на voyo.bg, сред атакуваните база данни са и тези на btv.bg, btvnovinite.bg и ladyzone.bg. Макар да е написан в уклончиво наклонение, в текста все пак се признава, че при хакерската атака най-вероятно са изтекли множество лични данни. Сред тях са имената на абонатите им, техният физически адрес, електронната им поща, телефонният им номер и метода за плащане на услугата Voyo, пише в писмото.
В него не се уточнява бройката на засегнатите им абонати, но се твърди, че ръководството на бТВ е уведомило компетентните органи. „Освен това преустановихме всеки отдалечен достъп до засегнатата база данни“, пишат от медията.
От бТВ са актегорични, че никакви детайли за кредитни и дебитни карти не биха могли да бъдат достъпени. Нито картови номера, нито трицифрени кодове (CVV код), нито други банкови детайли, са засегнати от инцидента.
От бТВ уверяват, че сред евентуално изтеклата информация не са паролите, банковата сметка (ако абонаментът е заплатен по банков път), нейният титуляр, както и банковата институция, понеже тези данни не се съхранявали върху атакувания сървър.
След като е изредило всички възможни вреди, които хакерската атака може да им е причинила, ръководството на Би Ти Ви съветва потребителите си сами да предприемат мерки, за да ограничат или елиминират потенциални вреди. „Не отваряйте съмнителни електронни писма, не отваряйте съмнителни линкове, бъдете наблюдателни за лоша граматика и правопис и генерално не предоставяйте лична информация по телефон“, съветват от ръководството на медията.
"ЫV Media Group се отнася към този криминален инцидент изключително сериозно и изразява дълбокото си съжаление за притеснението и неудобството , което той би могъл да предизвика у онлайн потребителите. Медията е предприела своевременно всички необходими технически и комуникационни мерки , за да минимизира или елиминира потенциални вреди за всички, които биха могли да бъдат засегнати.
Своевременно сме информирали и компетентните органи, като им оказваме пълно съдействие.
За всички свои регистрирани онлайн потребители ЬТV Media Group организира информационен и съпорт център на data.Protection@btv.bg.
Първостепенен приоритет на ЫV Media Group в този случай е защитата на интересите на потребителите, като всички усилия на екипа, посветен на инцидента, се полагат с тази цел", казват още от медията.