НачалоАнализиПакет „Мобилност“- икономическият проект на двойните стандарти

Пакет „Мобилност“- икономическият проект на двойните стандарти

  • 14:41
  • 0
  • 345

Под предтекст за подобряване условията на труд и възнаграждение, френският президент Еманюел Макрон предложи пакет от мерки, официално наречен пакет „Мобилност“-1, станал известен като пакета „Макрон“. Два са основните проблеми, които той постави пред родните и други шофьори в Европа: връщането на камионите и шофьорите в страните на регистрация за почивка и 45- часова задължителна почивка за водачите, която трябва да се извършва извън камиона.

Истина е, че за да оптимизират времето си на престой в страните с по- висок жизнен стандарт, шофьорите пестят от по- скъпи услуги като нощувки в хотели. Разбира се, предлагат услугите си на местния пазар на конкурентни цени, за да не губят ценно време в бездействие и пропуснати ползи до момента, в който получат изгоден курс обратно към своята страна. Предложението на френския президент, разбира се, е завоалирано като загриженост, добронамереност и желание за уеднаквяване на стандартите. Дали обаче той е откровен до край? Защото също така е истина, че превозваческите фирми от страните, които протестират срещу пакета „Макрон“ доброволно и сами са избрали този механизъм на оптимизиране на приходите и разходите, следствие от своето далеч не най-високо възможно заплащане.

Настоящото положение е следствие от доста освободен пазар в този сектор. Не е ли обаче това една от заявените цели на съществуването на ЕС- свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали? Пакетът реформи, който френският президент предвижда, поставя ограничаващи условия, които са на практика неизпълними за родните шофьори, защото те са твърде неизгодни и отнемат тяхното конкурентно предимство. Противопоставяйки се на проекта „Мобилност“ обаче българските шофьори и фирми, и техните браншови организации не са сами. Редом до тях стоят тези от Румъния, Унгария, Полша, Естония, Испания и Португалия. Общото население на тези страни е над 120 млн. души.

Общото между всички тези страни е по- ниският стандарт на живот в сравнение с по-старите страни- членки на Европейската общност. Получава се напрежение „център“- „периферия“. На единия полюс стоят по-богатите и силните с повече лостове за защита на националния си интерес, а от другата страна - развиващите се и сравнително по-нови членки, които от по-неизгодна позиция участват в конкуренция с развитите икономики на стария континент. По този начин идеята за „Европа на две скорости“ се реализира без политически дебат по темата, идея силно нежелана и вредна за всички нови участници в общия пазар. Оказва се, че центристът Макрон желае да приложи много по- груби протекционистки мерки отколкото определяните като националистически или дори откровено левите правителства в споменатите страни.

Загрижеността му за транспортния бизнес всъщност създава предпоставки за по-опасни тенденции на разделение в ЕС отколкото привидно заявява. Към настоящия момент прокетът беше отложен за гласуване от парламента на ЕС и върнат за преразглеждане в
комисиите. Изходът от този въпрос ще има отношение не само към превозвачите, но и отражение в дебатите за предстоящите европейски избори, на които ще бъдат представени и защитени различни визии за Европа. Редно е членовете на ЕП да приемат решение, което не ограничава свободата и конкуренцията в рамките на Съюза, не дава излишни предимства на богатите и поддържа равнопоставеността между страните и всички участници на пазара на труда.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.