НачалоКметски избориИндексът на потребителското доверие в България се подобрява през юли

Индексът на потребителското доверие в България се подобрява през юли

През юли общото икономическо доверие в Европейския съюз се влоши до 5-годишн дъно, докато аналогичният индекс на Европейската комисия за България отскочи солидно до 6-месечен връх, показват резултати от последното бизнес проучване на европейските власти в Брюксел.

Последното проучване на ЕК за Европейския съюз за юли регистрира съществено отслабване на доверието на мениджърите в промишления сектор (понижение на съответния индекс до -7,9 пункта от -5,9 пункта), при търговията на дребно (до -1,6 от -0,3 пункта) и в строителството (до 2,6 от 3,2 пункта), като единствено в сферата на услугите е отчетно известно подобрение (до 7,8 от 7,0 пункта).

През юли индексът на потребителското доверие в 28-те страни на ЕС се подобри до -5,9 пункта от -6,9 пункта през предходния месец, достигайки най-високо ниво от ноември 2018-а година насам.

За разлика от общия показател на ЕК за икономическото и бизнес доверието в ЕС, съответния индекс за България обаче отбеляза добър отскок до 104,8 пункта (най-високо ниво от януари насам) от 102,6 пункта през юни, когато се опита да доближи 4-годишното мартенско дъно от 102,1 пункта (най-ниско ниво от март 2015-а година). Въпреки този отскок, трябва да се има предвид, че в края на пролетта на 2018-а година (през месеците април и май) икономическото доверие в нашата страна достигна посткризисен връх от 111,7 пункта – най-високо ниво от септември 2008 година, когато беше разгарът на глобалната финансова и икономическа криза. В същото време обаче индексът за нашата страна продължава да се задържа трайно над важното ниво от 100 пункта от края на 2014 година насам.

Повишаването на общите бизнес нагласи в нашата страна през юли е е в резултат на изненадващо рязко подобрение на доверието на българските мениджъри в индустриалната и промишлена сфера (отскок на съответния индекс до 1,1 от -1,2 пункта), в сферата на услугите (до 12,7 от 11,0 пункта) и при търговията на дребно (повишение до 20,7 от 19,6 пункта), като единствено в строителството е отчетено влошаване (спад на съответния индекс до -8,1 от -6,2 пункта месец по-рано), съобщи БНР.

Индексът на потребителското доверие в България се подобри през юли до -24,3 пункта от -24,8 пункта месец по-рано, достигайки най-високо ниво от октомври 2018-а година, но продължава да се задържа недалеч от многогодишно дъно от -27,2 пункта, достигнато през ноември 2018-а година (най-ниско ниво от юли 2015 година).

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.