НачалоАктуалноДимитър Ганев, “Тренд”: Който спечели битката в София, може да се обяви за победител на изборите

Димитър Ганев, “Тренд”: Който спечели битката в София, може да се обяви за победител на изборите

  • 12:49
  • 0
  • 1445

"Изборите в София се очертават като символна, важна и тежка битка. Тази битка ще има национален заряд. Това е основното върху, което ще обръщаме внимание в рамките на следващите няколко месеца."

Това заяви в интервю за Dir.bg политологът от "Тренд" Димитър Ганев. Той обобщи изминалия парламентарен сезон, като изтъкна три основни пункта - Европейските избори, ГЕРБ без Цветанов и разпада на т.нар. малка коалиция. Сподели и мнението си относно орязаните субсидии, сделката за F-16, пробива в НАП, проблема с африканската чума по свинете (АЧС) и как те ще повлияят на обществената подкрепа за управляващите.

"От една страна, ГЕРБ постигна голям успех през 2015 година, а в същото време тогава БСП катастрофира, което доведе до това, че ГЕРБ взеха, ако не се лъжа, 20 или 21 кметове на областни градове, докато БСП не успя да спечели нито един. Какво означава това? При евентуален пробив на един, два или три областни града, БСП може да интерпретира това като отлепване от дъното. Въпросът е обаче, ако иска да интерпретира тези местни избори не като отлепване от дъното, ами като някакъв вид победа над ГЕРБ, то това може да бъде само някаква символна победа, а тя може да дойде от София.

В този смисъл ключово важни за тези избори ще са изборите в София, ако г-жа Мая Манолова се кандидатира като независим кандидат и получи подкрепата на БСП. Защото изборите в София се очертават като символна, важна и тежка битка. Забележете, че тя ще прикове внимание, защото и г-н Сидеров, и г-н Марешки, също обявиха, че се кандидатират за кмет на София. Така че битката за София има и някакъв тип национален заряд. Който спечели София, той ще може да се обяви за победител."

"Това, което характеризира най-ясно този политически сезон, без съмнение са изборите за Европейски парламент. Слагам ги тях в центъра и фокуса, защото до Европейските избори партиите бяха до голяма степен вперили политическите погледи именно към тях и техните действия бяха продиктувани от това как ще се представят. А събитията след това пък бяха до голяма степен функция на резултата от изборите.

Още две събития ми се виждат изключително важни. Скандалът с апартаментите постави ГЕРБ в различна ситуация - без Цветан Цветанов. Тепърва ще наблюдаваме какви последствия ще има тази оставка. Другото важно политическо събитие, то се случи буквално в самия политически край на сезона, е фактическият разпад на коалицията Обединени патриоти, което не беше изненада", заявява политологът.

Той обаче смята, че разпадът в малката коалиция не застрашава голямата. Ганев посочва два възможни варианта  - или подписване на отделни коалиционни споразумения с ГЕРБ, или подмяна на "Воля" с "Атака", ако партията на Волен Сидеров тръгне по опозиционен път.

Третият вариант - "Воля" и "Атака" да оттеглят подкрепата си от управляващите, е най-малко вероятен, посочва Ганев.

По отношение на хакерската атака срещу НАП той смята, че това е безспорно голям скандал, но няма да повлияе на електоралните нагласи. Според политолога заразата с африканска чума по свинете показва  без всякакво съмнение, че има защо да се обвинява БАБХ и тяхната работа, защото за тази чума се знаеше отпреди повече от една година. Мерките, които бяха взети, по всичко личи, че не са дали своя резултат и сега рискът да загубим цялото си свиневъдство, да зачеркнем този сектор поне за 5-6 години, е голям. А загубите могат да се изчисляват в милиарди левове, казва Ганев.

По повод дебатите за закупуването на изтребителите F-16 политологът казва: "Следя този дебат с интерес и тази сделка въобще. Не съм експерт по самолети, но има две неща, които ми се струват абсолютно очевидни и според мен това са двата фундамента върху които трябва да стъпим. Първо България има нужда от модернизация на военната си техника, в това число и от самолети, тъй като в скоро време няма да можем да пазим въздушното пространство, доколкото разбирам. И това налагаше тази модернизация."

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.