НачалоАктуалноМехмед Дикме: В ДФ „Земеделие” се преплитат много финансови и политически интереси

Мехмед Дикме: В ДФ „Земеделие” се преплитат много финансови и политически интереси

  • 19:02
  • 0
  • 1204

В ДФ „Земеделие” се преплитат много финансови и политически интереси, защото назначенията не са случайни. Това заяви в студиото на „120 минути” по БТВ бившият министър на земеделието и храните Мехмед Дикме по повод на арестите и разследването за корупция във Фонда.

„Те винаги са координирани с политиците, а когато служители получават политическа – те се чувстват безнаказани. Министрите не могат да си позволят такива коли, интересно ми е къде са службите, че са проспали този момент”, посочи Дикме.

По думите му, проблемът с африканската чума у нас е от две години, а предприетите мерки се изчерпват с изграждането на оградата по границата. Той добави, че предпазното съоръжение не е направено правилно и не може да спре миграцията на диви прасета.

„България проспа година и половина за взимането на адекватни мерки, които да не допуснат разпространението на чумата.На оградата, ако кацнат врабчета – ще падне. Това е една ограда, от която да се вземат едни пари – това е била основната цел, а не да се спре чумата”, коментира бившият ресорен министър.

Димке заяви, че най-вероятно чумата се е пренесла у нас от диви прасета, преминали през границата ни с Румъния. Той допълни, че е възможно заразата да бъде разпространена и от туристи.

„Чумата по свинете няма никаква опасност за хората. Те единствено са преносители на заразата. Хората трябва да бъдат спокойни. Правителството предприе доста мерки за овладяването на чумата. Вирусът живее още 100 дни след смъртта на прасето, ако някой е заклал прасе, което е болно от чума и е прибрал месото във фризера – той вече е потенциален разпространител”, допълни Дикме.

Бившият министър на земеделието беше категоричен, че единият от начините за спиране на разпространението е чрез изгаряне с екарисаж. „България загуби 18 млн. евро, които бяха договорени от моя екип, за изграждане на екарисаж. Някои хора не успяха да се договорят коя фирма да изпълни поръчката, а сега България няма екарисаж”, посочи Дикме.

Според Дикме, загробването на заразени прасета е единственият възможен начин в момента, въпреки че е опасно. Той допълни, че в световен мащаб има проблем със свинското месо и очаква скок в цената и недостиг на пазара.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.