“Не мисля, че трябва да говорим за притеснение и съмнение – държавата, когато е предприела определена процедура - дали ще е за концесия и приватизация, тя трябва да е направила ясно равносметката си за това по какъв начин ще гарантира държавния интерес и интереса на българските граждани". Това каза Председателят на Балканския форум за транспорт и инфраструктура – Петър Мутафчиев, бивш министър на транспорта във връзка с избрания френско-германски консорциум "Соф Кънект" за победител в избора на концесионер за Летище София.
“Това, което вчера обяви министърът, звучи наистина доста оптимистично, на пръв поглед. Колко са в момента приходите, които се реализират на Летище София – от такси и съответно от търговска дейност са около 140 млн., което означава, че 16 млн. са търговската дейност, другите приходи са от такси, държавни такси за летището. При тези 50 млн. ще бъдат част от тези държавни такси, които ние ще дадем възможност на концесионера да събира и това ще бъде един задължителен приход за българската държава. Плюс тези 10-годишни, т.е 550 млн., които трябва да влязат като концесионна такса, още в самото начало. Спорен е въпросът дали тази такса е най-изгодната, но да се надяваме, че след като Комисията е преценила, това е в интерес на българската държава“, добави Мутафчиев.
Той отправи и въпрос за връзката между броя на пътниците и разчетите в сроковете за инвестиции. "С договора, който ще се подпише с концесионера, ще се обвързва ли съответно пътникопотока с бъдещите инвестиции, което означава не задължително 608 млн. да бъдат инвестирани. Кои са задължителните инвестиции и това ще бъде ли описано в договора като конкретни времеви периоди, до които трябва да бъде извършена тази инвестиция“, каза Мутафчиев.