НачалоАктуалноМария Габриел: Изкуственият интелект трябва да бъде в основата на образованието

Мария Габриел: Изкуственият интелект трябва да бъде в основата на образованието

  • 15:57
  • 0
  • 738
При откриването на международната конференция посветена на въздействието на изкуствения интелект върху висшето образование, в присъствието на министъра на образованието Красимир Вълчев, министъра на образованието на Малта Еварист Бартоло, представители на
технологични компании, международни експерти, студенти, българският еврокомисар Мария Габриел очерта основните предизвикателства, пред които се изправя образованието в цифровия свят. Висококачественото образование играе жизненоважна роля за напредъка, растежа и иновациите, а навлизането на изкуствения интелект ще засегне всички аспекти на живота ни, каза тя. По думите й успехът в икономическата надпревара ще зависи от наличието на висококвалифицирана работна ръка и от това, кой ще бъде първи в развитието н а изкуствения интелект.
Мария Габриел постави въпроса как можем да гарантираме, че съвременната образователна система върви в крак с цифровата  трансформация? Според еврокомисаря отговорите на тези въпроси изискват промяна в начина на преподаване и включване на  възможностите, които технологиите предлагат. „Тези технологии не трябва и никога няма да заменят учителя, но могат да помогнат на учениците, като ги привлекат към образователния процес. Живеем във време, когато социалните мрежи се състезават за вниманието на младите хора. Технологиите на изкуствения интелект могат да променят начина, по който те учат и да направят обучението много по-атрактивно за тях“, подчерта Мария Габриел. Тя заяви, че в съвременния свят има нужда от засилване на обучението в цифрови
умения.
„Това може да стане чрез решаването на задачи, аналитично и критично мислене, взимането на решения и стимулиране на креативността. Приносът на изкуствения интелект може да бъде голям, каза еврокомисарят и допълни, че учителите също трябва да бъдат включени
технологичния процес. Като част от програма Цифрова Европа сме заложили бюджет от 700 милиона евро, които да отидат за  придобиването на високи цифрови умения в приоритетни области, като изкуствения интелект, киберсигурността и суперкомпютрите“, посочи Мария Габриел. Над 6 хиляди студенти могат да направят международни стажове по програма Цифрова възможност, допълни тя.
Европейската комисия инвестира значителни средства в областта на изкуствения интелект, каза Мария Габриел. Само за периода 2018-2020 г. обемът на отделените средства е нараснал със 70% достигайки 1,5 милиарда евро, като от 2020 г. инвестициите ще са по 1 милиард евро на година. „За да гарантира лидерството си в сферата на изкуствения интелект, Европа трябва да подкрепи научните изследовател и, да създаде истински европейски цифрови шампиони. Ключово ще е да задържим своите таланти и да привлечем
нови, които да останат тук “, подчерта европейският комисар. Уникалността на европейския подход не е в обема на отделените средства за
развитие на изкуствения интелект, а на развитие на тази технология основано на ценности като човешкото достойнство, плурализма, справедливостта и запазване на личната неприкосновеност, посочи тя. В центъра на нашата работа стоят интересите на гражданите.
„През декември работната група, която работи по създаването на етични насоки в областта на изкуствения интелект, представи своите първи идеи. Тези насоки бяха обект на обществено обсъждане до 1 февруари и над 500 организации участваха в него, давайки идеи и предложения“, каза еврокомисарят. Окончателният доклад ще бъде представен от работната група в началото на април, като след това
етичните насоки ще бъдат ежедневно тествани.
Тя призова университетите да се включат в Европейския алианс за изкуствен интелект, който след юни започва активна работа по изработването на предложения касаещи политиките на Съюза в тази област. Висшите учебни заведения могат да се възползват и от платформата „Изкуствен интелект по заявка“, в която ще бъдат инвестирани 20 млн. евро. Чрез нея се подкрепя сътрудничеството между европейските изследователи и промишлеността в областта на изкуствения интелект. Платформата е част от проекта AI4EU, който обединява водещи научноизследователски институт и , малки и средни предприятия и големи компании от 21 държави.
Марката „Изкуствен интелект“ трябва да се превърне в история на общия ни успех, на институции, бизнес, изследователи, научна общност заключи Мария Габриел
Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.