Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел коментира пред репортер на Novini.bg какви са намеренията ѝ за работа през новия мандат на Европарламента, разкри кога ще влезе България в чакалнята на еврозоната и какво ще спомогне да има повече инвестиции у нас.
„Смятаме да надграждаме темите, по които работихме до момента. Една от темите е за образование, най – вече в България. Искаме всеки български гражданин да бъде подготвен.
Бихме искали да направим българските предприятия по – конкурентно способни. Ще използваме всеки инструмент за повече финансиране, както през последните 5 години.
Бихме искали и правилата за конкуренция да бъдат много добре регламентирани и да няма български предприятия, които да страдат. За да се случи всичко, Европа трябва да бъде сигурна и България да бъде член от най – интегрираната част от ЕС – еврозоната“, заяви Майдел.
„Би било добре да получаваме подкрепата за всичко и на българското общество“, каза тя.
Относно случващото се с еврозоната, Майдел заяви, че в момента текат преговори за бюджет на еврозоната, който цели да подпомага, както държавите – членки на еврозоната, така и тези, които искат да се присъединят.
„Ние имаме ясно разписана пътна карта, която следваме и трябва да бъдат направени стрес тестовете . Все още няма обявени резултати от тях. Планът се изпълнява, но предстоят още няколко неща да се случат преди да се присъединим към чакалнята на еврозоната“, обясни Майдел относно как протича процедурата по влизането на страната ни в чакалнята на еврозоната.
„Трябва на българските граждани да кажа, че нищо няма да се промени в техния живот, влизайки в чакалнята. Много месии се намират, които да кажат, че много неща ще се случат. Чакалнята изпраща обаче много силен сигнал към инвеститорите и за международните ни партньори е много важно накъде България се е запътила“, заяви Ева Майдел.
Тя отбеляза, че за последните десет години няма приета държава в чакалнята на еврозоната.
Майдел коментира и случващото се със завода VW. По думите ѝ, това е едно бизнес решение. „В ЕС има 28 държави – членки и VW може да избере всяка една друга освен Германия“, обясни евродепутатката.