НачалоАктуалноТрайчо Трайков: Енергийната борса трябва да се обедини със съседни пазари, за да избегне манипулация

Трайчо Трайков: Енергийната борса трябва да се обедини със съседни пазари, за да избегне манипулация

  • 08:08
  • 0
  • 375

"Компании от подобен размер като Фолксваген не зависят много от корупционната среда. От нея страда предимно малкия и среден бизнес, огромни компании получават преференциално третиране по различни въпроси с договорени в хиляди страници със съответните правителства". Това каза пред БТВ бившият министър на икономиката и енергетиката и член на Демократична България Трайчо Трайков.

Ако бъде взето неблагоприятно за страната ни решение, трябва да се направи анализ на всички стъпки, които са били предприети от участниците в процеса от наша страна, защото „институционалната памет се губи”, заяви Трайков.

Бившият икономически министър отбеляза, че по време на преговорите с „Фолксваген” в опита им да бъдат привлечени се наблюдават и положителни процеси като взаимодействието между общинската и държавната администрация, което досега е било „невиждано”.

Не могат да се пренебрегват обаче и дългогодишните неудачни политики, които са довели до това състояние на образователната система, която не произвежда качествени кадри за бизнеса или липсата на инфраструктура по т. нар. „Северен коридор” от Кулата към Хамбург, смята Трайков.

"Съюзът трябва да измисли стимули на компании, които остават в рамките на Съюза, а не излизат от него, аз съм настоявал за това, когато бях министър", припомни Трайков. "Компании от подобен мащаб са в състояние да договорят ангажименти с правителствата и отстъпки. Там има договори и за цените на тока в бъдеще", посочи Трайков.

На въпрос защо българският бизнес плаща едни от най-високите цени за електрическа енергия Трайков каза, че това не се случва за първи пат. "Първият път беше през миналата година през декемеври. Надеждата е сега да се реагира не така смехотворно, както тогава, когато се провериха няколкостотин електромери на битови потребители. Очевидно има проблем в борсата и правилата, които са принудени да спазват пазарните участници", посочи бившият енергиен министър. Той потвърди, че се създава впечатление, че има манипулации на свободния пазар. "Има малки пролуки, които са в състояние да преобърнат пазара", каза Трайков като посочи за пример Комисията за ценни книжа в САЩ, които ползват ресурсите и на полицията, които нахлуват в офиси на борсови агенти, за да правят разследвания.

"Когато имаме не 300 равностойни играчи, а трима при това държавни доставчици се получава така", изтъкна бившият енергиен министър. На въпрос дали трябва да се направи реформа на енергийната борса Трайков каза, че трябва да се търси обединенине със съседни пазари, което ще даде прозрачност на регионалните цени и дълбочина на пазара.

Той коментира и дебатът за премахването на машинното гласуване. "Казусът с машините за гласуване показва абсурдността на хората, които гласуват законите. Дразнещо е, когато излизат разни хора, които казват, че един глас струва 59 лв, при положение, че машините са наети на цена близка до тяхната обща цена, на която могат да бъдат купени. Машинното гласуване има безспорни предимства особено в България, където се срещат мазаници в протоколите на СИК", посочи Трайков.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.