НачалоАктуалноНиколай Сираков: За ГЕРБ е важно да гарантира изборния процес, a БСП трупа партийни дивиденти на всяка цена

Николай Сираков: За ГЕРБ е важно да гарантира изборния процес, a БСП трупа партийни дивиденти на всяка цена

  • 10:10
  • 0
  • 1193

„БСП биха ни атакували при всички случаи – и при отмяна на машинното гласуване, и ако се проведе, но се провали. Затова за нас по-важно е да не допуснем провал на изборния процес, отколкото да търсим одобрението на опозицията. Управляващите са отговорни за законовото и сигурно протичане на изборния процес, а не опозицията, затова тя може да си позволи безотговорно поведение и популизъм по темата, но ние не.

За ГЕРБ е важно да гарантира сигурното протичане на изборния процес, а за БСП – да трупа партийни дивиденти на всяка цена, включително и с риск за сигурността на вота. Щом експерти и специалисти предупреждават, че на местни избори рискът от касиране заради машинното гласуване е голям, ние сме длъжни да се вслушаме”. Това заяви народният представител от ГЕРБ Николай Сираков по повод предложението за отмяна на машинния вот за сложни избори като местните и парламентарните.

„Лесно е, когато си опозиция, да постъпиш популистки, трудното е да постъпиш отговорно, дори с риск да получиш неодобрение. Вече стана ясно, че машинното гласуване е в пъти по-скъпо, но не това е най-важното. При сложни избори като местните се гласува за кмет, за общински съвет, за кметове на села и преференции наведнъж. Рискът да се стигне до обявяване на избора за недействителен и до намаляване на доверието в изборния процес е съществен и за него предупреждават експертите”, коментира още Сираков.

Той припомни, че Централната избирателна комисия с доклада си относно организацията и произвеждането на избори в периода 2015 – 2017 г., е отправила препоръка към Народното събрание да обсъди отново разпоредбите за машинното гласуване, като прецени съображенията, свързани със сигурността на това гласуване. Увеличаването на броя на секциите с машинно гласуване се предполага, че ще доведе до увеличаване на несъответствията и грешките в протоколите на секционните избирателни комисии, което при този вид избори може да повлияе и на резултатите. За секциите с машинно гласуване, в които ще се произведе втори тур, машините ще трябва да бъдат върнати в централния склад, за да се пренастроят отново само с актуалните за съответната секционна избирателна комисия кандидати, достигнали до балотажа, да се сертифицират отново и да се върнат в секцията.

„Преди пълното въвеждане на машинното гласуване, трябва да може да се гарантира в максимална степен сигурността му, точното отчитане на подадените гласове и в най-висока степен да се защитят правата на избирателите, като се изработят съответните механизми, които да отразят многобройните препоръки на Венецианската комисия, Службата на ОССЕ за демократични институции и човешки права, Централната избирателна комисия и специалистите в областта. Без тези мерки, въвеждането му е самоцелно, а предвид рисковете, за които се предупреждава, е дори опасно и безотговорно”, счита още Николай Сираков.

Той подчерта, че в наистина единици държави е въведено и то частично машинно гласуване и това не е случайно, както и че има държави като Холандия, в които е било въведено напълно и впоследствие е отменено, тъй като този вид гласуване може да наруши тайната на вота, а в Германия Съдът е отсъдил, че това гласуване противоречи на Конституцията, защото даденият по този начин глас не е защитен. „На места като Сиера Леоне и щата Вирджиния е използвана успешно блокчейн технология при гласуването. Това по-скоро е пътят към модернизиране на гласуването”, подчерта още Сираков.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.