
Нямаме намерение да въвеждаме нови зони за паркиране, нито да увеличаваме цената. Планът за устойчива градска мобилност, който СОС прие, е с хоризонт 2035 г.Това казва в интервю за 24 часа председателят на СОС Елен Герджиков.
Той признава, че планът съдържа обособяване на червена зона, но и още десетки мерки, които се прилагат от големите градове в света, за да се справят с трафика. "Идеята е в бъдеще автомобилното движение все повече да отстъпва място на пешеходното, велосипедното, придвижването с алтернативни средства и пътуването с градски транспорт. Центърът да се освобождава от автомобилите и ако някои от тези мерки днес ни се струват не толкова популярни, убеден съм, че както се е случило в други големи градове, в бъдеще все повече граждани ще предпочитат алтернативното придвижване. Затова полагаме толкова усилия за модернизацията на градския транспорт, свързаността на веломрежата и обособяване на повече пешеходни зони", посочва Герджиков.
"Вече има интерес от няколко фирми за стартиране на услуга за даване под наем на електрически тротинетки. Работим по изработването на схема за места за паркиране, за да не се получава така, както в други големи градове - да се оставят навсякъде и да пречат на пешеходците. Подготвяме и правила за предоставяне на услугата. Надявам се още това лято тази услуга да бъде достъпна в София", казва Герджиков.