НачалоАктуалноКошлуков: Ако стана директор на БНТ спирам “Стани богат” и договора с Алфа Рисърч за “Референдум”

Кошлуков: Ако стана директор на БНТ спирам “Стани богат” и договора с Алфа Рисърч за “Референдум”

  • 14:42
  • 0
  • 1170

"В "Референдум" скъпата част е договорът с "Алфа рисърч" - той е 4 пъти по-голям от хонорарите, които вземат хората в предаването. Не мога да продължа този договор, прекалено скъп е. "Стани богат" не може да продължи, твърде скъпо е за мен. Категорично рейтингът му е много висок, но ние не можем да си го позволим". Това каза Емил Кошлуков на изслушването пред СЕМ за генерален директор на Българската национална телевизия, цитиран от 24 часа. В момента той е временно изпълняващ длъжността директор на обществената телевизия и е предприел мерки за оздравяването й след оповестяването на големия дефицит в бюджета й.

"Ако стана директор на БНТ, ще прекратя тези договори, защото не мога да си ги позволя", заяви категорично той. Соред него първата стъпка за развитие на БНТ е оздравяването й. "Ако сега се справим с дефицита, но догодина натрупаме същия такъв, какъв е смисълът? Важно е да излекуваме болестта, а не симптомите", заяви той.

Обществото все повече ще иска сметка за парите. Обществото ще е все по-несъгласно да финансира публични разходи. Затова той предвижда в концепцията си пълна прозрачност в разходите и действията на ръководството на телевизията. В това включва регулярни срещи с финансовото министерство, доклади пред парламента и оповестяване на текущия бюджет на БНТ пред СЕМ.

"В концепцията предвиждам програмен съвет - той ще регулира и контролира, а не един човек. БНТ не е опитно зайче, в което всеки да упражнява гениалността си. БНТ2 купи 17 нови продукции, но аз съм сигурен, че няма човек, освен работещите в телевизията, които да могат да изброят заглавията им. Ако събера телефоните на всички ви, няма да успеете и вие. Защо не са 7?", каза Кошлуков и допълни:

"В правомощията ми на генерален директор е да се огранича сам. Колко мога да пазарувам. И не защото съм много мил и благороден, а защото така няма да затъва телевизията".

В този програмен съвет ще са всички шефове на програми и така никой няма да може да прави, каквото си иска.

"Прозрачността не е брюкселско клише, неизбежна необходимост е. Хората ще откажат да ни дадат пари, ако не сме прозрачни. За да лобираме за пари, трябва да кажем как ги харчим", заяви Кошлуков.

Като част от стратегията за прозрачност той е включил и точка, според която всички свободни позиции ще бъдат обявявани на сайта на БНТ и в ефира. Това е прозрачност. Публично ще се обявяват всички свободни позиции, за да се избегнат назначения по субективни причини. "Ако погледнете обявите в секцията "Кариери" сайта ни, ще видите, че се търсят шофьори и хигиенистки. Нищо друго не ни трябва", каза Кошлуков и обясни, че дори и да се разровим по-назад в изтеклите обяви за работа в БНТ, никога не са обявявани ръководни позиции. Според него това трябва да се промени.

Сред важните точки в концепцията му е и търсенето на постоянна обратна връзка със зрителя - "да знаем дали тези предавания харесват на някого освен на нас".

В плана му за оздравяване на БНТ са предвидени повече реклама и продуктово позициониране.

"Това е и предпазна мярка - знаете колко акта ни пишете за скрита реклама", обясни той и допълни, че с платените форми БНТ е събрала изключително добри приходи - над 300 хил. от европейските избори.

Емил Кошлуков призна, че БНТ има проблем със запълването на рекламните блокове дори сега, когато има ограничение за излъчване на такива в програмата на обществената телевизия. Соред него съществуват слаби звена в отделите по продажба на реклами.

"Нашите търговци нямат достатъчно умения, БНТ не е търговска телевизия, няма търговска експертиза. Може да продаваме реклама през рекламни агенции, както го правят другите. Но не искам да се ангажирам с това преди да знам модела за финансиране на телевизията", каза той.

По отношение на огромния дефицит на телевизията, той посочи, че вече е предприел оздравителни мерки. Прекратени са договори на високи стойности, а на всички, на които БНТ дължи пари, ще си ги получат. "Надявам се да проявят разбиране", каза временно изпълняващият длъжността директор на БНТ.

"Ако бяхме частна фирма, тук до мен щеше да стои синдик, а до камерите на БНТ охрана. Защото сме в реална несъстоятелност", заяви Кошлуков. Той отговори и на критиките на някои медии, че данните за дефицита на Българската национална телевизия, са неверни и заплаши със съд отправилите тези обвинения.

"Критиките по мой адрес мога да ги преглътна. В тези изявления бяха казани критики към наши колежки с име, кариера, качества, няма да позволя да се клеветят. Или отиват в прокуратурата и подават сигнал, че сме измамили СЕМ, или отиват на колене и искат прошка от тези жени. Не може да нападаш документ, който е изготвен. Не мога да упреквам тези кандидати, че не са грамотни и не разбират от финанси, но това не ги оправдава. За себе си мога да ги оправдая, за себе си съм свикнал, но за тези колежки, няма да стане. Ако те не го направят, аз ще заведа дело за клевета от тяхно име".

Той обърна голямо внимание и на канала БНТ3, който към този момент е със спортна програма. В концепцията си Кошлуков е отбелязал, че трябва да се прецени внимателно дали БНТ3 може да продължи да се развива като спортен.

"Спортните права са най-бързо растящите на телевизионния пазар. И те са лукс, удоволствие, което БНТ не може да си позволи. Например БНТ закупи световното първенство по футбол. Българският национален отбор не участва от 20 г. Френският национален отбор участват винаги, станаха световен шампион, но френската национална телевизия не закупи правата. Нищо, че те са шампиони, а ние нямаме кьорав футболист там. Бюджетът на френската телевизия е 100 пъти по голям от БНТ, защо ние го купуваме, а те - не? Защото е скъпо. Ние нямаме вътре и жаба! Защо Би Ти Ви и Нова не го купуват, след като е толкова важно?", попита реторично той и обясни, че излъчването на тези първенства е свързано с допълнителни разходи. Освен лиценза на УЕФА, телевизията трябва да подсигури камери, трасета за излъчване, хотели и разходи на екип, който да бъде изпратен на мястото на събитието.

"Представете си, че имаме баничарница и си купим Ролс ройс, за да я зареждаме? Ние имаме пари за банички, не за Ролс ройс. Накупихме целия футбол на планетата. Как ни излиза сметаката? Ако не можем да се справяме с това, аз предпочитам да затворя БНТ3", каза той и допълни, че преди създаването на БНТ3 БНТ излъчваше спорт.

"Частен спортен канал ни е твърде скъп и не можем да си го позволим. БНТ3 съществува отскоро, но БНТ винаги е излъчвала спорт".

Той отказа да коментира подхода на предишното ръководство на БНТ, но заяви, че рейтингите не оправдават големите разходи.

"Ние не бива да правим концепция за генералния директор, а за БНТ. Моят вкус няма значение, не е моя, а на вкусовете на зрителите. Ако генералният директор е добър, той няма нужда от правила. Но ако е лош директор, тези правила ще го предпазят от големи гафове". Според Кошлуков са необходими качествени измерители, когато се купуват прогрми.

"Ако трябва да измерим кой от двамата е по-висок, е лесно - вадим метъра. Ако обаче трябва да измерим кой е по-красив, ще спорим два часа, макар, че тук аз веднага ще отстъпя", изрази се метафорично кандидатът за шеф на БНТ.

Кошлуков предложи СЕМ да може да коригира концепцията на генералния директор, така че да се предотвратят нови големи дефицити в бюджета и големи грешки. Той даде пример с това, че Съветът за елетронни медии сега избира кандидат, който представя концепцията пред тях. Тя може да бъде блестяща, но един пропуск или грешка в нея, да предизвика големи проблеми вбъдеще.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.