НачалоАктуалноСашо Диков: “Спортисимо” по БНТ беше “Тъписимо”

Сашо Диков: “Спортисимо” по БНТ беше “Тъписимо”

  • 11:40
  • 0
  • 1126

Кой даде право да тръгне такова безумно предаване като „Тъписимо“, както аз казвам на „Спортисимо“, попита Сашо Диков СЕМ. Той е сред кандидатите за генерален директор на БНТ и тази сутрин представи концепцията си за управление и развитие на обществената телевизия, съобщава 24 часа.

Аз се чувствам малко особено в тази си роля, за първи път се кандидатирам за този пост. Особеното е, че ще говоря за съвсем друга телевизия, а не за тази, за която ставаше дума вчера. Но ще кажа много тежки и неприятни думи по адрес на телевизията, в която съм бил 15 години. Много ми е болно понеже знам в какво може да се превърне националната телевизия, започна Диков.

Той остро критикува ръководството на БНТ, което според него е виновно за сегашното плачевно състояние, в което се намира тя. „В моята концепция съм казал, че телевизията е в ужасяваща криза като имидж, доверие, журналистическа работа, програмно и финансово. Това, което представлява БНТ в момента, е огромно престъпление на група хора – първо към аудиторията. Това, което се предлага от 4-те канала, е под всякаква критика. Второ, спрямо професията и начина, по който тя се упражнява. Това е престъпление и спрямо самата 60-годишна институция БНТ“, каза Сашо Диков.

За излизане от кризата Диков предлага 2 направления, по които да се вземат мерки. Едните са финансовите мерки за стабилизиране. Диков обясни, че трябва да се тръгне на смел разговор с властта. „Не е е нормално да продължава тази история с разпространението и тези милиони, които се плащат на частна фирма за това. Този въпрос трябва да се уреди принципно. Освен това да отпадне ограничението за 5 мин реклама в праймтайма, както и 15-те минути реклама на денонощие да са поотделно за всеки канал, а не за цялото БНТ.“

Диков обясни, че според него бюджетът на „Стани богат“ е живо източване на БНТ. „Кой даде право да тръгне такова безумно предаване като „Тъписимо“, както аз казвам на „Спортисимо“. И 8000 за „Бързо, лесно, вкусно“ – какво е това?“, попита Диков за трите скъпоструващи предавания в програмата на обществената телевизия.

По думите му онова, което в най-голяма степен липсва не само в БНТ, а и в журналистическата професия, е истината. „Изправени сме пред факта да не знаем каква точно е истината за БНТ. Ако погледнем от имиджова гледна точка, съм дал примерите за слугинаж, за спестяване на неудобните истини. Вземете публицистиката – в пика на „Апартаментгейт“ „Референдум“ се занимаваше с бъдещето на ЕС и с бъдещето на Турция. Това са христоматийни примери - сваля се предаване като „Открито“, без да има никакви мотиви. Това ни върна години назад – през 90-те години, когато всеки ден имаше протести пред телевизията, екипи на предавания пишеха декларации. Естествено, че не забравям последното проучване на „Ройтерс“, което дава най-голямо доверие на БНТ. Но когато твоето доверие е 7%, малко прилича на „Добре играхме, но загубихме.“

Сашо Диков даде за пример данните, които се дават от пийпълметричните агенции. „Те са убийствени за състоянието на националната телевизия. Абсолютно мизерен е пазарният дял на националната телевизия. По данните и на двете пийпълметрични агенции БНТ е пет пъти по-негледаема. БНТ 2 я няма никъде на зрителската карта – в сегашния си вид тя е тотално недоразумение. Така БНТ е един абсолютен аутсайдер на рекламния пазар.“

Диков даде друг пример: „Трагична е историята със Световното първенство по футбол за 2018 г. – да не можеш да си запълниш рекламните блокове по време на световно, говори, че си тотален некадърник по въпросите за реклама!“ Той предложи уплътняване и максимално използване на възможностите, да има атрактивни рекламни пакети.

„Край на слугинажа, достойна, честна журналистика при цялата подготвеност и отговорност на журналистите." Той предлага създаване на публицистичен пояс в БНТ 1 от 20 до 21 ч от понеделник до петък и там да се знае, че ще има най-важните теми от деня. "И към това добавям достойно място на разследващата журналистика“, обясни Сашо Диков.

В концепцията си той засяга и спортните предавания. "Има по-големи възможности за излъчване на спортно съдържание от България, което не изисква да се купуват скъпи права. БНТ може дори да бъде в ролята на съорганизатор и може да печели от това. Пакетирането на спортни събития може да бъде много по-интересно, както го правят големите телевизии – топлата вода е открита, въпросът е да я използваме“, каза Диков.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.