НачалоКметски избориЕвропредседателството вдигнало цените на софийските хотели с 21%

Европредседателството вдигнало цените на софийските хотели с 21%

вропейското председателство през първата половина на 2018 г. и свързаната с него засилена бизнес и конферентна активност са довели до над 21% среден ръст в цените на нощувките в четири- и петзвездните хотели в София, показва специализирано проучване на Cushman & Wakefield Forton, цитирани от Дневник. Данните са от третото издание на Sofia Hotel Benchmark Survey, което се базира на анкета сред мениджърите на висококатегорийни хотели в столицата и пазарни наблюдения.

Подобно развитие се наблюдава и в Румъния, която пое европейското председателство в началото на 2019 година, казва по този повод Пламен Бачев, партньор и мениджър "Консултиране и оценки" в Cushman & Wakefield Forton. Проучването показва, че средните ценови нива при петзвездните хотели в София са достигнали 114 евро през миналата година при средно 63 евро при четиризвездните. При по-ниската категория хотели ръстът на цените е бил осезаемо по-висок в сравнение с петте звезди.
Според Пламен Бачев обаче пазарът в момента не успява да задържи достигнатите през 2018 г. ценови нива във високия клас хотели, тъй като София не може да предложи богат на събития и конференции календар. За разлика от цените на нощувките нивата на заетост в 4- и 5-звездните хотели в столицата са се покачили със значително по-слаби темпове през 2018 г.

В сравнение с година назад са регистрирани средно 3.1% повече нощувки, което е съпоставимо с ръстовете от предходните години. Според проучването на Cushman & Wakefield Forton причината за по-слабото покачване е увеличеният брой индивидуални пътувания по време на председателството за сметка на груповите посещения. По данни на компанията средната заетост в двете категории хотели през миналата година е достигнала 65%.
От Сushman & Wakefield Forton посочват, че добрите резултати на хотелския пазар в София през последните години са насърчили инвестициите в сектора. С очакваното отваряне на Hyatt Regency, Marriott и Grand Hotel Millennium Sofia до 2021 г. предлагането в най-високата категория в столицата ще нарасне с близо 50%, припомнят от компанията. Прогнозите са новото предлагане да отговори на нуждата от инвестиции в петзвездния сегмент и интересът за отваряне на нови площи да се насочи към средния ценови клас хотели.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.